Rada také udělila pět pokut po 50 000, po dvou Primě a Nově a jednu ČT, informovala dnes ČTK rada. Televize mají právo se proti pokutám odvolat. Zástupci stanic nechtěli pokuty komentovat s tím, že počkají na písemné vyjádření rady.

V případě dílů VyVolených z 12. a 13. dubna rada dospěla k názoru, že prezentací slovního i neverbálního násilí bez potřebného zmírnění, nežádoucího vztahu k alkoholu a jeho konzumaci i nevhodného jednání pod jeho vlivem mohla ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. Z obdobných důvodů již dříve pokutovala Primu za první loňskou řadu 22,5 miliónu korun a Novu za její Big Brother 43,3 miliónu korun.

Další pokuty Prima dostala i za druhou, letošní řadu VyVolených. Proti pokutám se televize brání u soudu, který již část pokut zrušil a vrátil radě k novému projednání; rada ale opět část pokut udělila znovu a spory o ně pokračují.

Nova a ČT dostaly pokutu za nevyváženost

Dvě pokuty pak Prima dostala za dvě reportáže v pořadu Extra, první za květnovou reportáž o erotickém modelingu a druhou za červencovou reportáž o sadomasochistickém salonu. Podle rady mohly oba příspěvky v pořadu rovněž ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých.

Nova a ČT dostaly pokuty za to, že podle rady odvysílaly reportážní příspěvky, které nenabídly objektivní a vyvážené informace. Nova tak údajně učinila v Televizních novinách v reportáži z 12. srpna nazvané Chyba v silničním zákoně a v příspěvku z 13. srpna o tom, že řidiči tramvají jezdí často na červenou. V případě ČT se radě nelíbila reportáž z 24. srpna o politických vyjednáváních parlamentních stran.