Hlavní obsah

Soud zpřísnil trest pro řidiče ostravské tramvaje

Právo, Novinky, Petr Nový, Aleš Honus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ostrava
Aktualizováno

Petrovi Hrochovi, který loni řídil při srážce tramvají ve Vřesině u Ostravy jednu ze souprav, stanovil v pondělí odvolací soudní senát čtyřletý trest. Případem se zabýval ostravský krajský soud, neboť proti původním verdiktu se odvolal jak Hroch, tak žalobce. Při nehodě zemřeli tři lidé, desítky dalších byly zraněny.

Foto: Aleš Honus, Právo

Petr Hroch (vpravo) se svým otcem u krajského soudu.

Článek

Původně soud Hrochovi uložil tříletý trest, na základě odvolání žalobce však soudci krajského soudu přistoupili k přísnějšímu trestu. „Původní trest byl nepřiměřeně mírný s ohledem na jednoznačné zavinění řidiče a následky nehody,“ řekla soudkyně Renáta Prausová.  

Rozsudek už je pravomocný a lze proti němu podat pouze mimořádné dovolání k Nejvyššímu soudu. To už Hroch neudělá.

Nastoupím do vězení, odpykám si trest a budu žít dál.
Odsouzený Petr Hroch

„Nastoupím do vězení, odpykám si trest a budu žít dál,“ řekl po skončení hlavního líčení. Na dotaz, zda je zpřísněným rozsudek zklamaný, řekl: „Každý obžalovaný by byl rád, kdyby dostal podmínku.“  

Policie určila jako jediného viníka právě Hrocha, který nepočkal na určeném místě na křížení s protijedoucí tramvají. S výsledkem policejního vyšetřování souhlasil také Okresní soud v Novém Jičíně, jehož soudkyně letos v lednu uložila muži tříletý nepodmíněný trest.

Hroch před zahájením procesu tvrdil, že je vinen a trest přijme. Přesto se nakonec rozhodl odvolat. Věřil, že by mohl dostat trest podmíněný. Proto se případem zabýval krajský soud.

Foto: Josef Gabzdyl, Právo

V sobotu ráno začalo odklízení trosek dvou tramvají po čelní srážce.

Tragická nehoda se stala 11.dubna 2008. V obou tramvajích cestovalo dohromady 87 cestujících. Tři lidé zemřeli, těžce zraněno bylo jedenáct osob, 29 lidí si odneslo středně vážná poranění, 22 osob vyvázlo z karambolu s lehkými šrámy.

Až po této tragédii se změnilo zabezpečení jednokolejné trati, v současnosti funguje v místě elektronické zařízení, které by mělo podobným nehodám zabránit.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám