Podle prvních odhadů stojí za nehodou technická závada na výhybce. Lokomotiva táhla 18 vagónů, z nichž podle informací Zdeňka Neusara z drážní inspekce šest vykolejilo. Při nehodě došlo ke škodě na autech. Poškozeno bylo nejméně devět vozů octavia a fabia.

Vlak vyrazil z Mladé Boleslavi a mířil do Německa. Neštěstí se stalo v okamžiku, kdy vlak čtyřicet minut po jedné hodině ráno vjížděl do stanice Děčín-východ. Podle Zdeňka Neusara zůstal jeden z vagónů ležet převrácený na trati. Podle informací Českých drah bude provoz přerušen nejméně do úterního večera.

Mluvčí ČD Aleš Ondrůj Právo informoval, že výhybku, jejíž poškození bylo zřejmě příčinou nehody, pravidelně železničáři kontrolovali, a to včetně defektoskopického posouzení. Letos již dvakrát, naposledy v polovině srpna.

"Podle dosavadního šetření bylo s největší pravděpodobností příčinou mechanické poškození - příčný lom jazyka výhybky. Tato událost je výjimečná a její příčinou bývá defekt v materiálu kolejnice, který nelze při běžné údržbě odhalit," upřesnil Právu Ondrůj.