Článek
V místě i během čtvrtka tvoří dlouhé kolony, neboť průjezdný je pouze jeden jízdní pruh. Ve středu byla dálnice ve směru na Brno v místě nehody zavřená úplně.
Důvod komplikací je prostý - čištění silnice vyžaduje mravenčí ruční práci. Olej přepravovaný v rumunském kamiónu se standardně transportuje v ohřátém stavu. Při nehodě se však rozlil a vozidla projíždějící místem těsně po vyklopení ho rozvezla do více jak kilometrového úseku. Olej pak na silnici ztuhnul a stroje na čištění silnice jej z povrchu nedokázaly dostat.
Proto přišlo na řadu ruční čištění. Povrch je třeba nejdříve ohřát, tím se olej uvolní ze spár na silnici a pak je možné ho odstranit. Tato operace se však provádí ručně, a je proto časově zdlouhavá.
"Na dálnici nám již vyteklo ledacos, ale slunečnicový olej jsme tady ještě neměli. Za uplynulých 30 let se u nás nic podobného nestalo," řekl ve čtvrtek provozní ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Otakar Vacín. Nehoda je podle něj zcela mimořádná tím, na jak dlouho její odstraňování zkomplikovalo průjezd místem.