Řidič kamiónu loni 22. července vezl plechy z Polska do Maďarska. Na železniční přejezd vjel v době, kdy už svítila červená výstražná světla. Na kolejích jej uvěznily závory. Řidič se nepokusil závory prorazit a odstranit tak kamión z kolejí, ale zůstal sedět v kabině. Srážku přežil.

KOMENTÁŘE DNE:

Naplněný a důstojný život - na člena protikomunistického odboje Františka Zahrádku vzpomíná Václav Klaus ml. Čtěte zde>>

Vlak, který do kamiónu narazil, jel těsně před nehodou rychlostí okolo 160 kilometrů v hodině. Strojvedoucí stihl rychlost snížit na přibližně 140 kilometrů za hodinu. Vlak zastavil zhruba po 500 metrech u nástupiště železniční zastávky, před sebou tlačil trosky kamiónu.

Pendolino se srazilo s kamiónem

Pendolino se srazilo s kamiónem

FOTO: Drážní inspekce

Padesátiletý řidič kamiónu Slawomir Wojciech Sondaj skončil krátce po nehodě ve vazbě. Později byl obviněn z obecného ohrožení z nedbalosti. Letos v únoru mu soud vyměřil trest osm a půl roku vězení. Kromě vězení mu soud i na deset let zakázal řídit, což však platí jen na území Česka. Verdikt již nabyl právní moci. Jak obžalovaný, tak i státní zástupce se ještě v jednací síni vzdali práva na odvolání. [celá zpráva]

Stačila jim hodina

U nehody zasahovalo šest jednotek profesionálních a dobrovolných hasičů. Jako první na místo dorazila jednotka hasičů ze stanice v Bílovci, a to již za 10 minut po vyhlášení poplachu. Poslední postižený byl z trosek vlaku vyproštěn ve velmi krátké době - za 1 hodinu a 8 minut po započetí vyprošťovacích prací.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Srážka kamiónu s pendolinem ve Studénce. Zdroj: Právo

„Trosky kamiónu a převáženého nákladu se nacházely až do vzdálenosti 530 m od železničního přejezdu. Následkem střetu také začala hořet nafta z havarovaného kamiónu. Celkem bylo během zásahu zachráněno 15 osob. Z nich byli tři lidé složitě vyprošťováni pomocí hydraulických nástrojů a 12 osob bylo vyneseno,“ uvedl mluvčí hasičů Petr Kůdela.

Hasiči také evakuovali 107 nezraněných cestujících do čekárny hlavní drážní budovy, zapojili se do evidence a kontroly zdravotního stavu. Pomocí termokamery a dalšího speciálního vybavení prozkoumávali vlak pro vyloučení výskytu dalších zaklíněných osob v silně poškozené části pendolina.

Celkem se na řešení této mimořádné události podílelo 65 zasahujících hasičů, 27 zdravotnických záchranářů a 115 příslušníků Policie ČR, zásah trval nepřetržitě 15 hodin 20 minut.