O nehodě informovala mluvčí bruntálské policie Pavla Tušková. „Třiačtyřicetiletý řidič přední částí auta narazil do kovových svodidel. Prorazil je a spadl do koryta řeky. Při nehodě utrpěl lehké zranění a byl převezen k ošetření do nemocnice,“ sdělila mluvčí.

Na místě byli přítomni i hasiči, kteří termokamerou změřili teplotu brzd. „Na levém předním kole naměřili 64 stupňů Celsia, na pravém předním kole dokonce teplotu 93 stupňů, a to ještě hodinu po nehodě,“ dodala mluvčí. Škoda je vyčíslena na půl miliónu korun.

Hasiči se na místě shodli, že chybělo jen málo k tomu, aby auto začalo při jízdě hořet.

To potvrdil Novinkám i zkušený řidič s dlouholetou praxí v nákladní dopravě. „Jestli měly brzdy opravdu 93 stupňů, chybělo jen málo k tomu, aby začalo hořet obložení. V tomto případě je to podle mne jednoznačně vina řidiče, který při jízdě z dlouhého kopce nepodřadil. Ten řidič byl buď nezkušený, nebo hloupý,“ řekl.

Běžná provozní teplota za jízdy u brzd nákladního vozu tatra je kolem 60 stupňů Celsia, ale může při zátěži dosáhnout až 90 stupňů, sdělil Právu pracovník autorizovaného servisu Tatra. Pokud tedy bylo hodinu po nehodě naměřeno na už relativně vychladlé brzdě 93 stupňů, musela být v okamžiku nehody teplota daleko vyšší, potvrdil.