Vlaky z Olomouce do Drahanovic a z Prostějova do Červenky se mají podle jízdního řádu křižovat v Senici na Hané, podle prvních informací byl prvnímu z vlaků dovolen dispečerkou odjezd ze Senice na Hané bez nutnosti čekání na protijedoucí osobní vlak.

Dispečerka si vzápětí svou chybu uvědomila a vlaky dálkově zastavila. Spojila se vysílačkou se strojvedoucími a ti soupravy zastavili. Poté podle instrukcí dojely soupravy do stanic.

„I když je vyšetřování teprve na začátku, zdá se, že stejně jako u tragické srážky vlaků ve středu 2. února ve Vodňanech na Strakonicku se jedná o selhání lidského činitele, jehož chování nekontroluje žádná technika,“ řekl Jan Kučera z Drážní inspekce.

Drážní inspekce na základě okolností podobné nehody v roce 2007 vydala bezpečnostní doporučení zavést na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy taková technická zařízení, která by eliminovala možnost lidského selhání, a tím i vznik mimořádné události.

„Do dnešního dne však žádné takové zařízení nebylo provozovatelem dráhy uvedeno do provozu,“ doplnil Kučera.