Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala vyšetřování ukázalo, že na přejezdu byla světla vypnutá. "Na trati byl z tohoto důvodu zaveden zvláštní režim a vlaky musely jezdit přes přejezd dle daných pokynů a rozhledových poměrů," uvedl Drápal s tím, že příčina nehody je pravděpodobně na straně železnice.

"Na přejezdu se dělala údržba jeho zabezpečení. Proto byla světla vypnuta. Strojvedoucí měl této situaci přizpůsobit svoji jízdu. Vina bude tedy asi na straně železnice," upřesnil Drápal s tím, že strojvedoucímu se podařilo vlak zastavit až 174 metrů za přejezdem.

„Auto vlak tlačil asi 200 metrů. Naštěstí jsme nemuseli řidiče vystříhávat nůžkami, dveře zdemolovaného vraku šlo otevřít. Muže jsme uložili na vakuová nosítka, nasadili krční límec a pak ho zdravotníci naložili do sanitky,“ sdělil Právu mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.