V roce 2009 se v Praze stalo 15 583 nehod, které policisté vyšetřovali. Výrazný pokles počtu nehod oproti letům minulým je dán legislativními změnami, po kterých již policisté nevyjíždějí ke všem nehodám. Sami policisté přiznávají, že ucelené statistiky o skutečném počtu nehod mají v současnosti hlavně pojišťovny, které likvidují následky karambolů.

Při policií evidovaných nehodách loni zemřelo v hlavním městě 40 osob, 347 lidí bylo zraněno těžce a 2 082 lehce. Policisté odhadli škodu vzniklou při nehodách na více než jednu miliardu korun.

Mezi nehodově nejzatíženější úseky silnic v Praze patří podle očekávání Jižní spojka, kde je hned několik úseků se nejvyšším výskytem dopravních nehod. Nejhorší je situace v okolí Lanového mostu, kde se loni stalo více než 80 karambolů.

Na dalších třech úsecích tohoto páteřního úseku se stalo jen o deset nehod méně. Červeně policisté označují ještě další dvě místa ve městě, příjezd od dálnice D1 a Pražský okruh.

Smrtelné nehody nemají místopisně častěji se opakující bod, karamboly s tragickými konci se dějí na celém území města.

„Po každé smrtelné nehodě prověří místo dopravní inženýr, aby případně upozornil na dopravní rizika a navrhnul možná řešení,“ řekl k problému šéf pražské dopravní policie Pavel Švrčula. Mezi nejčastější příčiny nehod patří nesprávný způsob jízdy.

Počet nehod způsobených řidiči pod vlivem alkoholu loni v Praze klesl, výrazně však stoupl počet mrtvých při těchto nehodách.

Švrčula doplnil, že pražské komunikace dlouhodobě kapacitně nestačí na projíždějící množství automobilů. Dopravní systém Prahy může tak jen s komplikacemi řešit každodenní zácpy ve městě. Mezi nejrizikovější oblasti patří zejména pravobřežní komunikace, ulice 5. Května nebo třeba Holešovičky. Pražská policie očekává zlepšení situace po otevření části obchvatu v říjnu letošního roku.