Příslušníci vězeňské služby střežili dvě desítky osob na místě téměř dvě a půl hodiny. Místo dopravní nehody opustila eskorta až za pomoci hasičů, kteří odstranili svodidla.

„V průběhu čekání v koloně vozidel nedošlo k žádné mimořádné události a pořádek a bezpečnost byla zajištěna službukonajícími příslušníky. Velitel eskorty byl ve spojení jak s Policií ČR, která v takových případech zajišťuje součinnost, tak i s vrchním inspektorem Vazební věznice Brno, který eskortě poskytoval další důležité informace o možnostech náhradní trasy atd. Ve Vazební věznici Brno byl již současně připraven vůz s výpomocí v podobě dalších ozbrojených příslušníků a nezbytného horkého čaje, potravin a chemického WC,“ shrnula mluvčí vazební věznice.

VŠE O NEJVĚTŠÍM KOLAPSU D1 NAJDETE ZDE

Vězni nebyli nebezpeční

Jak ale zdůraznila, nešlo o žádné nebezpečné trestance. „Mimořádně nebezpeční vězni se vozí individuálně,“ upozornila. Do hromadných eskort mohou být zařazeni vězni, kteří vyhoví přísným požadavkům na takový transport. Posuzuje se u nich délka trestu, nebezpečnost, dosavadní chování a řada dalších aspektů. „I tak je to samozřejmě nepříjemné, už jen proto, že netušíte, jak dlouho to bude trvat,“ řekla mluvčí.

Vězni mířili z Brna do Prahy. „Vězni, které je třeba přepravit na jiné místo republiky, se soustřeďují v eskortních střediscích. Například vězeň z Horního Slavkova či z Ostravy má další soud v jiné věci v Praze. Nebo se naopak od soudu přepravuje k výkonu trestu. My tyto záležitosti evidujeme a dotčené osoby soustřeďujeme včas do jednoho místa. Společný převoz totiž šetří peníze,“ popsala Haluzová.

Svědek nehody na D1: Jeli jako blázni, nemohli to ubrzdit
Kromě nepřízně počasí se na cestách s vězněnými osobami musí ostraha vypořádat i s dalšími komplikacemi, jako jsou akutní zdravotní potíže vězňů nebo úmyslné najíždění civilních vozidel na eskortní auta.