Hlavní obsah
„Chození na jedno je nejčastější aktivitou, jak Češi tráví čas se svými přáteli.“ (zdroj fotky:shutterstock)

Na sociálních sítích máme stovky přátel, mezi opravdové řadíme ale jen 15 z nich. Pravidelně se pak vídáme se šesti, a to nejčastěji právě na pivu. Na jedno totiž se svými kamarády chodí až tři čtvrtiny Čechů! Vyplývá to z průzkumu firmy Staropramen.

„Chození na jedno je nejčastější aktivitou, jak Češi tráví čas se svými přáteli.“ (zdroj fotky:shutterstock)
S přáteli chodíme hlavně na pivo, potvrdil výzkum

„Chození s přáteli na pivo je pořád stejně oblíbené jako v dřívějších dobách. Jen se změnila jeho funkce. Zatímco dříve jsme se sešli, abychom se dozvěděli, co je nového, dnes je to spíše o tom, že se potřebujeme s kamarády vidět a jen tak se pobavit, protože už o nich většinu nových věcí víme ze sítí,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Soukup, sociolog z Univerzity Karlovy.

Více než tři čtvrtiny Čechů se svými přáteli chodí na jedno do hospody či podobného podniku minimálně jednou do měsíce. Každý třetí pak dokonce aspoň jednou do týdne. „Častější je samozřejmě frekvence u lidí mladších 35 let a mužů. Někteří z nich si nám dokonce i trochu postěžovali, že po nástupu do práce nebo narození dětí 'už to bohužel není, co to bývalo'. To ale znamená, že teď chodí do hospody už jen jednou nebo dvakrát týdně,“ komentuje četnost chození na jedno s úsměvem Petra Chovancová, Senior Brand Manager značky Staropramen.

S touto frekvencí setkávání se s přáteli na pivu je spokojeno 88 % Čechů. Těm ostatním v tom občas zabrání nedostatek času či rodinné povinnosti. Na netolerantního partnera si postěžovalo pouze necelé procento dotázaných. U mužů a lidí mladších 35 let pak převládá posezení s přáteli v klasické české hospodě, zatímco ženy pro setkání s kamarádkami volí spíše stylovější restaurace či kavárny.

A jak se lidé na jedno svolávají? „Dalo by se říci, že poměrně 'zastaralým' způsobem. Pořád převládá klasický telefonní hovor, tento způsob aspoň někdy použijí až dvě třetiny Čechů, pravidelně se pak telefonicky svolává skoro polovina národa,“ říká Petra Chovancová a dodává: „Mobilní aplikace typu FB Messenger či WhatsApp pravidelně pro organizaci setkání používá jen pětina Čechů. Není ale asi překvapením, že tento způsob dominuje hlavně u lidí mladších 35 let. Skoro 40 % z nich je pro tyto účely používá pravidelně.“

Nejčastěji pak lidé vyráží s přáteli na jedno v pátek po práci či o víkendu a na takovémto posezení utratí přibližně 200 Kč bez rozdílu věku, pohlaví a regionu. O trochu více platí lidé v Praze, na Plzeňsku a Ústecku.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků