Hlavní obsah

Český McDonald’s podporuje lokální ekonomiku díky tuzemským provozovatelům

Komerční článek

McDonald’s má sice americký původ, ale v Česku se jedná o ryze tuzemské restaurace. Všechny totiž provozují výhradně čeští podnikatelé a ve skutečnosti se jedná o síť rodinných byznysů. McDonald’s tak příznivě ovlivňuje místní ekonomiku.

Foto: McDonald’s

Personál jedné z poboček McDonald's

Článek

Všech 102 restaurací McDonald’s v Česku provozuje 22 podnikatelů, kteří odebírají suroviny od lokálních dodavatelů a dohromady dávají práci 6500 zaměstnancům po celé republice. Někteří zákazníci možná ani netuší, že si v restauracích McDonald’s dopřávají k jídlu české suroviny.

Hovězí maso z Poličky, vajíčka z farem

Vajíčka ve snídaních v McDonald’s pochází z podestýlkového chovu z farem v Černčicích a Vražném. Z České republiky je například také vepřová šunka či sýrové speciality. Prémiové burgery, které se mění každých 6 týdnů, mají českou stopu také. Hovězí maso totiž pochází z tuzemské společnosti MASO UZENINY POLIČKA, která ho odebírá od lokálních farmářů.

„McDonald’s je pro nás významným zákazníkem, který nás během roku podrobuje mnoha auditům, včetně osobní kontroly farem. Musíme samozřejmě splňovat vysoké technologicko-hygienické nároky. Je pro nás prestižní záležitostí být dodavatelem této společnosti. Ukazuje to i na naši velmi dobrou kondici v rámci profesionálního zpracování hovězího masa i důsledného dodržování animal welfare,“ říká Karel Uttendorfský, ředitel nákupu MASO UZENINY POLIČKA.

Řadě dodavatelů pomohla spolupráce s McDonald’s v tom, že svůj podnik ještě více zdokonalili. „Moment, kdy jsme začali dodávat naše sirupy do restaurací McDonald’s, nás jako firmu velmi posunul. Jsme tak zákazníkům více na očích a navíc se jedná o poměrně velký odběr,“ říká Jan Vokurka, zakladatel společnosti Kitl, která do restauračního řetězce dodává například oblíbenou malinovou limonádu.

Foto: McDonald’s

Vajíčka ve snídaních v McDonald’s pochází z podestýlkového chovu z farem v Černčicích a Vražném

Franšízantům nejde pouze o byznys

„Řada lidí o tom možná neví, ale český McDonald’s je opravdu český. Restaurace provozují místní podnikatelé, kteří odvádí daně českému státu, jsou aktivní v regionech, kde restaurace provozují a přispívají na celonárodní charitu. Jsme hrdí na to, že můžeme podporovat českou ekonomiku,“ říká Tomasz Rogacz, ředitel společnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.

Ve spolupráci s českou centrálou se jednotliví franšízanti například zapojují do sbírky na první Dům Ronalda McDonalda v Česku.

Rozvoj pracovního trhu

„McDonald’s je velkým zaměstnavatelem. Dává práci nejenom těm, kteří bydlí ve městě, kde sídlí konkrétní restaurace, ale také lidem z okolních vesnic. Je taky velmi sympatické, že dává šanci i ohroženější skupině zaměstnanců, kteří těžce shání práci. Běžně v restauracích pracují handicapovaní, senioři nebo matky na rodičovské dovolené,“ uvádí pražský franšízant Zdeněk Prajs, který provozuje dvě restaurace.

Výběr článků

Načítám