Digitální obsah je totiž pro současné děti vysoce atraktivní a aktuální, protože dokáže nabídnout přidanou hodnotu, kterou tradiční text na papíře neumí. Změny ve způsobu komunikace však přinášejí do společnosti i větší míru odcizení, takže děti častěji čelí pocitům frustrace. Tlak prostředí je mnohdy neúnosný a útěk z reality bývá snadným řešením – objevují se tak různé psychické obtíže a závislosti, ať už na počítačových hrách či drogách. S rozpadem tradiční rodiny zřejmě souvisí také narůstající agresivita dětí a stále častější šikana ve školách.

S problémy současnosti ale můžeme bojovat i prostředky, které si mladí lidé oblíbili, což dokazuje projekt Ámos Vision, síť digitálních dotykových nástěnek. Ty nejen díky firemním sponzorům našly cestu již do 70 základních a středních škol ve více než 40 městech České republiky. Do projektu, který zaštítilo také Ministerstvo dopravy, se zapojila celá řada odborných garantů jako je Besip, Asociace Záchranný kruh, Dětské krizové centrum, Asociace společenské zodpovědnosti nebo ADRA. Každý školní den tak „nástěnkové vysílání“ oslovuje přes 30 tisíc mladých lidí.

„Praktické informace, osvěta a prevence, podpora vzdělávání. To jsou nosné prvky projektu, který nabízí i propojení podnikatelské sféry se školstvím. Digitální obsah přizpůsobujeme konkrétním požadavkům škol. Nejnovější spolupráce s Registrem praxí podporuje především technické obory,“ říká Richard Prajsler ze společnosti Inpublic Group, která celý systém provozuje.

„Díky systému Ámos Vision, který integruje školní systémy jako Bakaláři nebo Škola online, mají studenti aktuální rozvrhy, suplování nebo třeba jídelníčky k dispozici na pár kliknutí. Informace jsou snadno a rychle dostupné, a navíc pomocí technologie, která je baví. Ačkoliv se mi to říká těžko, už dávno jsem se smířil s tím, že dlouhé texty na papíře v dnešním světě již mladé lidi nezaujmou. Díky provozovateli se navíc v Ámosovi objevuje stále nový a zajímavý obsah, aniž bychom jej museli sami vytvářet. Upřímně – při dnešním vytížení pracovníků ve školství si tvorbu kvalitního obsahu stejně dost dobře nedokáži představit,“ přiznává ředitel kutnohorské průmyslovky Josef Treml.

„Letos jsme si do školy pořídili tři dotykové nástěnky ÁMOS. Okamžitě se staly vyhledávaným místem u žáků i pedagogů. Oceňuji náhradu tištěných informací, jednoduché ovládání a velmi zajímavý a promyšlený obsah preventivních videí,“ dodává nadšeně Eva Smažíková, ředitelka základní školy na Praze 4.