Co znamená, že lidé půjčují lidem?

Zonky je prostředníkem, který díky jasným a jednoduchým pravidlům umožňuje půjčky mezi lidmi. Mezi investory na jedné straně a těmi, kdo právě potřebují peníze, na straně druhé. Sbíráme příběhy žadatelů, vyhodnotíme je na základě kritérií, která jsou mnohem lidštější než ta bankovní, a na www.zonky.cz je nabídneme těm, kteří chtějí investovat. Když investory příběh zaujme, složí se na 50 000 nebo i 250 000 třeba už za pár minut.

Mnohem lidštější, jak to myslíte?

Každého posuzujeme jednotlivě a osobní odpověď od naší šéfky Lucie Tvarůžkové dostanete i v případě, že vám peníze sehnat nedokážeme. Včetně rady, co dál. I my musíme zajišťovat návratnost. Zajímá nás ale nejen finanční situace. Důležité jsou i vaše sny a problémy, nestrkáme nikoho do tabulek podle příjmů, pohlaví a bydlení. Například maminka na mateřské má v bance nejspíš z principu smůlu. My si poslechneme celý příběh, že má za sebou manažerskou kariéru a že s kamarádkou rozjíždí baby friendly kavárnu. Když ji podpoříme, investice se vrátí finančně, ale i rozvojem služeb.

Jak mohou být úvěry od Zonky výhodnější pro půjčovatele i investory?

Jak jsem už říkala, jsme lidi, ne banka. Neplatíme síť poboček a armádu zaměstnanců. To zlevňuje půjčené peníze a zároveň zvyšuje výnosy. V Zonky (www.zonky.cz) stačí stručně sepsat váš příběh, nahrát dva doklady totožnosti, tři bankovní výpisy a odeslat. Za deset minut je to vyřízeno. Online a z domova.

Říkáte, že půjčujete podle příběhů. Jaké bývají?

Každý je jiný. Ale pomohli jsme třeba zařídit pokojíček pro miminko. Zachránili jsme manželství, které ohrožovala předražená půjčka z minulosti. Zprostředkovali jsme výlet za kamarády a lemury na Madagaskar. Nebo třeba zařídili nové zuby. Lidé prostě často potřebují peníze na věci, které banku zajímat nebudou.

Jaká je vaše zákaznická péče, když jste online služba?

Online jsou naše formuláře, jinak jsme na telefonu a schůzky máme i osobně. Radíme zájemcům, jak sepsat jejich příběh. Co je v něm podstatné. Vysvětlujeme pravidla splácení, často radíme, jak začít investovat. I lidem, kteří si u nás nejdřív půjčili, rozjeli podnikání a teď naopak chtějí využít naše služby z druhé strany. Sbíráme také návrhy na zlepšení. Zonky (www.zonky.cz) se vlastně pořád vyvíjí, aby sloužil co nejlépe. Banka se kvůli vám měnit nebude.

Anna má na starosti v Zonky péči o zákazníky

Anna má na starosti v Zonky péči o zákazníky

FOTO: Zonky.cz

Chcete o Zonky vědět víc? Podívejte se na www.zonky.cz nebo na naši facebookovou stránku. Případně napište naší šéfce na lucie.tvaruzkova@zonky.cz nebo volejte 800 449 999, fungujeme každý pracovní den od 8 do 18 hodin. Těšíme se na vás.