Akce spočívala v tom, že konkrétní ojeté auto Ford Galaxy se skutečným nájezdem kilometrů téměř 190.000 km bylo postaveno ve velkých českých městech na místo, kde se vyskytuje větší množství lidí a kolemjdoucí lidé pomocí hlasovacích lístků tipovali, kolik má auto skutečně najeto. Měli možnost si auto celé důkladně prohlédnout, samozřejmě kromě tachometru. Hlasující, který byl nejblíž skutečnému stavu najetých kilometrů, v každém městě vyhrál.

Cebia spol. s r.o.

Cebia spol. s r.o.

„Lidé průměrně tipovali 109.600 km. Dokonce 54 % lidí tipovalo, že má auto najeto méně než 100.000 km, což je jasným důkazem, že běžný motorista není schopen bez prověření poznat, kolik má auto najeto a to hraje do karet nepoctivým obchodníkům. Pokud bychom chtěli vyčíslit, kolik lidí se trefilo +/- 10.000 km, tak z celkového počtu 242 tipujících je to pouze 12 lidí, a to je necelých 5 %,“ říká vedoucí autobazaru D1 CARS Michal Tomaštík.

Cebia spol. s r.o.

Cebia spol. s r.o.

„Spojili jme se při této akci s autobazarem D1 CARS, protože akce jasně ukazuje, že se běžní motoristé prostě nemohou při výběru ojetého vozidla spoléhat na to, že poznají stočený tachometr. Když na vozidle proběhne důkladná předprodejní příprava a auto se naleští zvenčí i zevnitř, člověk nepozná stočení o 100.000 km podle opotřebovaných plastů interiéru, osahaného volantu, ošlapaných pedálů a podobně, jak se často uvádí. Jedinou možností je zjistit si historii vozidla z dostupných zdrojů, např. na www.zkontrolujsiauto.cz ,“ říká Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.