Myslíte si, že čím větší firma, tím lepší a rychlejší provedení přeprav?

Ne vždy je velká firma je schopná zajistit rychlejší a kvalitnější provedení přeprav. Souvisí to většinou celkově s její menší efektivitou. Objednávka klienta u velkých firem jde přes obchodní oddělení, dále oddělení plánování k dispečerovi. Chování a kvalitu práce 150 řidičů asi také těžko ohlídáte. Prostě je jich tam na to hodně.

Jak to funguje u vás?

U nás konkrétní člověk odpovídá za konkrétní zakázku, komunikuje jak s klientem, tak s řidičem. Má tak naprostý přehled o stavu přepravy, o termínu doručení. Vše je doplněno online objednávkovým systémem, který šetří čas i peníze nám i našim klientům. Tým řidičů je stabilní, s dodržováním kvality nemáme problém.

Je tedy lepší volit malé dopravce?

Je potřeba asi volit optimální střed. U malých dopravců může dojít k tomu, že počet přepravníků v jejich flotile není dostatečný, aby pokryl celou oblast a poptávku klientů. Dochází tak k tomu, že nestíhají vyzvedávat vozidla a doručovat v reálném čase. Klienti pak musí čekat třeba dva týdny na doručení. Navíc single dopravci ve většině případů nekryjí klientovi všechna rizika, ke kterým může během přepravy dojít a pokud se jim přepravník porouchá, nemají náhradní řešení.

Ilustrační foto

Ilustrační foto

FOTO: www.mertlik.eu/

Za co je vlastně zodpovědný dopravce při přepravách vozidel?

Základní je odpovědnost dopravce za škody, které způsobí po dobu přepravy na vozidlech. Dopravce odpovídá za škody vzniklé od okamžiku naložení vozidla po jeho vyložení. Zejména u přeprav dražších vozidel však může dojít k tomu, že dopravce nebude ručit za celou škodu.

Všechny škody Vám dopravce nezaplatí.

Limit odpovědnosti dopravce v mezinárodní dopravě je zhruba 250 Kč za každý kilogram hmotnosti vozidla. Pokud tedy dopravce veze vozidlo o hmotnosti např. 1400 kg je zodpovědný pouze za škody do hodnoty 350 tis. Kč. U přepravy dražších vozidel je základní odpovědnost dopravce nedostatečná.

Proto naše firma v ceně dopravného nabízí klientům trojnásobný limit naší odpovědnosti za vzniklé škody při přepravě jejich vozidel. Pokud by snad ani to nestačilo, např. pokud se poveze hodně drahé vozidlo, pokryjeme celou hodnotu dodatečným cargo pojištěním.

Bohužel však může dojít v průběhu přepravy i ke škodám, které dopravce nezpůsobí. Může se jednat zejména o škody způsobené krupobitím nebo vandalským jednáním kdy Vám někdo třeba na parkovišti vozidla úmyslně poškodí. Za tyto škody však dopravce standardně neodpovídá.

Pokud si objednáte přepravu vozidla v bezvadném stavu, asi se těžko spokojíte s tím, že Vám dopravce přiveze vozidlo s prasklým sklem a poničenou střechou od krup s vysvětlením, že za škody ze zákona neodpovídá. Naše firma odpovídá za veškeré škody vzniklé při přepravě, ať už je způsobíme my nebo vzniknou jakkoliv. Bereme to jako standard.

Ilustrační foto

Ilustrační foto

FOTO: www.mertlik.eu/

Na co si nejvíce stěžují klienti, kteří k vám přecházejí od jiných dopravních firem?

Největším problémem je absence komunikace. V druhé řadě jsou to přepravní termíny.

Klienti ve většině případů neměli přehled o termínech jejich přeprav, o tom kde se právě jejich vozidla nacházejí a o tom kdy budou doručena. V souvislosti s termíny přeprav si řekněme narovinu, že žádný zákazník nechce čekat na přepravu jeho vozidla déle než pár dní.

Máte ještě nějaké postřehy?

Být prodejcem vozidel, věnoval bych více času samotnému prodeji a kontaktu s potencionálními zákazníky, než ztrácel čas individuální přepravou zakoupených aut. Ve výsledku takto obchodník prodá více vozidel a zvýší tím svůj zisk.

FOTO: www.mertlik.eu/

Na závěr bych vyzval obchodníky s automobily, aby pokud nejsou plně spokojeni se současným dopravním řešením, se nebáli vyzkoušet jiného dopravce. Pojďte přepravovat s námi, ukážeme Vám jinou dimenzi přepravních služeb.

Více informací na www.mertlik.eu