Na velký zájem o neomezené tarify FREE zareagovali přitom operátoři callcenter nadšeně - do práce chodí oblékaní jako hippies, pomalovávají zdi interiérů budov, navzájem se hecují různými soutěžemi o sladkosti, drobné předměty denní potřeby nebo výměny pracovních směn. V Ústí nad Labem, kde se ve dvou směnách střídá na 100 operátorů, vymysleli například Válku barev.

Jádrem callcentra Telefóniky je v Ústí nad Labem velká místnost, ve které vyřizují příchozí hovory. Sem se dovoláte, pokud jste zákazníkem O2 a na telefonu zvolíte při kontaktování zákaznické linky číslo „3“. Tedy ve chvíli, kdy se chcete aktivovat novou službu nebo poradit s jejím výběrem.

callcentrum Telefónica O2

Operátoři jsou většinou proškolení středoškoláci nebo i vysokoškoláci. Při běžném provozu tu odbaví kolem 1,5 tisíc příchozích telefonátů denně. Při oznámení tarifů FREE to bylo až dvakrát tolik. Na jednoho operátora tak připadalo až 80 hovorů denně.

callcentrum Telefónica O2

Kromě přijímání hovorů zvenčí nabízí lidé z callcentra služby mobilního operátora i tak, že sami zákazníkům telefonují. Tomu se říká „outbound“ volání.

callcentrum Telefónica O2

K relaxaci při neustálém mluvení, vysvětlování a řešení přání zákazníků po telefonu využívají operátoři různé soutěže, které si většinou sami vymýšlejí i připravují. K nim patří i Válka barev. Týmy se v ní utkávají v počtu prodaných služeb klientům za určité časové období.

callcentrum Telefónica O2

Členové týmů ve Válce barev se odlišují barvou balónků i barvou oblečení. Je na každém, aby si zvolil, jaké chce. Smyslem ale je se při tom hlavně dobře pobavit a odreagovat.

callcentrum Telefónica O2

Za každou prodanou službu si operátor může vzít nafouknutý balónek v barvě soupeřícího týmu a prasknout ho. Vítězí tým, kterému na konci zbude nejvíce balonků.

callcentrum Telefónica O2

Vítězný tým se stává „královským týmem“ a rozebírá si připravenou odměnu. Týmy se mezi sebou hecují například i tak, že nejméně úspěšný tým z předchozího dne skládá pro nejúspěšnější tým básničku nebo písničku. Tu pak musí i interpretovat.

callcentrum Telefónica O2

Kromě vyhlašovaných soutěží mohou operátoři v průběhu pracovní směny relaxovat i v O2 zóně, kde mají k dispozici stolní hokej, fotbálek, televizi, poslech hudby nebo připojení k internetu pro řešení soukromých záležitostí.

callcentrum Telefónica O2

Různé vtipné doplňky nosí řada operátorů na sobě i mimo soutěžení a pobyt v relaxační zóně. Pomáhá jim to zůstat při výkonu náročné práce v dobré psychické kondici. Také díky péči o zaměstnance se Telefónica stala TOP Zaměstnavatelem roku 2013.

callcentrum Telefónica O2

Společnou snahou všech operátorů je, aby na druhé straně telefonu byl vždy pokud možno spokojený zákazník, a sami přitom zůstali v dobré psychické pohodě.