Článek
„Brno má hodně rovinek a dlouhé stoupání. Bude silnějším litrům vyhovovat a ty rozdíly tu budou vidět,“ odhaduje Karel Abraham, první český jezdec v historii královské kubatury. A tipuje, že časový rekord nebude jediný – nejspíš se bude posouvat i rychlostní rekord na konci cílové rovinky. „Základní předpoklad je, aby vyšlo počasí, ale pamětníci tvrdí, že v tomto termínu nikdy škaredě nebylo,“ doufá výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. Pokud se jejich „pranostika“ naplní, čeká fanoušky za 1930 korun tři dny nerušeného fandění.
Vůbec poprvé v historii by mohli vidět jezdce na motocyklu objet 5 403 metrů dlouhý okruh pod minutu a šestapadesát vteřin. „To je dokonce hodně pravděpodobné. Vždyť loni, když se tu poprvé testovaly nové litry, tak Casey Stoner zajel čas na úrovni současného rekordu. A to jel na surové motorce, teď na ní bude sedět po roce vylepšování,“ přemýšlí Abraham.
Sám má před sebou velký úkol – prolomit svoji tradiční domácí smůlu. „Brno je nádherná trať, a kdyby byla na druhé straně světa, tak si ji užiju. Jenže při domácím závodu je jezdec pod strašným tlakem,“ poznamenala česká jednička. A to si ještě nemůže stěžovat. Třeba jeho soupeř Randy de Puniet letos na domácím okruhu v Le Mans spadl úplně těsně po startu. Vlastně když přejížděl startovní čáru, už byl na zemi. „Úplná noční můra,“ konstatoval po závodu Francouz.