"Letos byla módní oranžová barva. To se projevilo na bundách, kalhotách, čepicích nebo rukavicích. U zimního oblečení ale jde hlavně o to, aby bylo funkční, nepromokavé, nepropouštělo teplo a případně přispělo k bezpečí," řekla Iveta Krchovová z Dětské módy Barborka.

V posledních letech se podle ní praktikují různé doplňky, jež oblečení zvýrazňují. Jsou to třeba reflexní prvky, aby dítě bylo dobře vidět. Žádané jsou také bederní pásy a různé pohyblivé doplňky, aby se bundy mohly přitáhnout k tělu či aby měly nastavitelné rukávy. "Lidé chtějí, aby to dětem vydrželo aspoň tři až čtyři roky," řekla Krchovová. Dbá se také na zdravotně nezávadné a barevně stálé materiály.

Oproti minulým letům jsou podle obchodnice dětské oděvy praktičtější. "Střihy jsou ale prakticky pořád stejné. Není na tom příliš co měnit," zmínila. Zásadní změnou procházejí hlavně materiály.

Ve světě chodí děti v luxusním oblečení

Ve světě prožívá dětská móda výrazný rozmach. I těm nejmenším se snaží vyjít vstříc známé značky jako Dior, Dolce a Gabbana, Escada nebo Gianfranco Ferré. V Česku se na děti návrháři zaměřují jen ojediněle a žádaná je prý především levná konfekce.

Podle Renaty Horákové z prodejny dětského zboží se na českém trhu dětská móda nijak zásadně nemění. "Střihy jsou v podstatně stejné. Barvy jsou různé, ale určují je spíš výrobci než trendy," říká. Sama prý zboží většinou vybírá na veletrzích. Původních českých výrobků je tam ale podle ní velmi málo.

Češi nakupují spíše jednotlivé kusy

Podle obchodnice s dětským oblečením Ally Nagajevové se rodiče dosud řídí při výběru spíš cenou než vzhledem výrobku. "Snažím se už téměř deset let prosazovat na místním trhu dětskou módu. Když přijde cizinec, nakoupí za 2500 až 3000 korun tak, aby to ladilo. Češi však kupují svým dětem většinou spíše jednotlivé kusy a pak shánějí doplňky," uvedla. Připouští zároveň, že pokud chtějí dítě pěkně obléknout, musí počítat s podobnou investicí jako u dospělé konfekce. Kompletní zimní výbava tak přijde třeba i na 10 000 korun.