Hlavní obsah
Nizozemský řetězec si zadělal na pořádný skandál. Foto: Profimedia.cz

Pošlete nám fotky ve spodním prádle, žádal potravinový řetězec své zaměstnance

Ostudou skončil pokus největšího nizozemského potravinového řetězce Albert Heijn zavést pro své zaměstnance „inovativní aplikaci“. Žádal po svých zaměstnancích v Nijmegenu, aby se vyfotili ve spodním prádle a nahráli ji do aplikace, která jim následně měla změřit míry. Po vlně protestů se tohoto nápadu řetězec vzdal.

Nizozemský řetězec si zadělal na pořádný skandál. Foto: Profimedia.cz
Pošlete nám fotky ve spodním prádle, žádal potravinový řetězec své zaměstnance

Řetězec žádal fotografii ve spodním prádle po zaměstnancích jednoho svého supermarketu v Nijmegenu. Akci zastavil až v okamžiku, kdy si na tuto aplikaci začali stěžovat zaměstnanci nizozemskému deníku NRC, který o celé záležitosti informoval.

Zaměstnanci se měli vyfotit ve spodním prádle, fotku nahrát do aplikace a speciální software jim na základě fotografie měl změřit míry pro nové firemní oblečení. „Viděl jsem plakát informující o této akci a byl jsem v šoku,“ řekl NRC 17letý Jochem de Haes, který v supermarketu pracuje.

„Manažer nám řekl, že když to neuděláme, nebudeme moct v obchodě dál pracovat, protože nebudeme mít správné korporátní oblečení,“ vysvětlil de Haes.

Řetězec Albert Heijn v úterý aplikaci stáhl a akci zastavil. „Spustili jsme test inovativní aplikace v jednom z našich supermarketů za účelem určit velikost oblečení rychlou a efektivní cestou,“ uvedla firma v prohlášení.

„I když byla účast dobrovolná a fotky nebyly k dispozici managementu, nikdy se to nemělo stát. Včera jsme test ukončili a omlouváme se všem zúčastněným,“ stojí dále v prohlášení.

Nizozemský úřad na ochranu osobních údajů (Autoriteit Persoonsgegevens) označil vytvoření podobné aplikace za „bizarní“. „Albert Hein neměl žádné právo vystavit své zaměstnance něčemu takovému,“ uvedl v prohlášení úřad.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků