Hlavní obsah

Nizozemci v utajení hledali v Česku mezi sebou krysu, teď to sledují tři miliony lidí

Novinky, nčs

Pokud jste potkali během loňského léta podivný televizní štáb, pak se dost možná jednalo o nizozemskou televizi NPO 1, která v České republice v utajení natáčela reality show „Wie is de Mol?” v překladu „Kdo je krysa?” Pořad nyní sklidil velký úspěch.

Foto: CzechTourism Benelux, .

Účastníci nizozemské reality show navštívili Českou republiku.

Článek

Sledovanost prvního dílu, který nizozemská NPO 1 vysílala minulou sobotu, přesáhla poprvé v jednadvacetileté historii pořadu hranici tří milionů diváků. Ti mohli obdivovat krásy Mikulova, Lednicko-Valtického areálu a zámku Jaroslavice.

„Je to obrovský úspěch a ten nejlepší možný nekomerční způsob propagace České republiky v Nizozemsku,“ uvedla Petra Palečková, ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism Benelux, které se na natáčení podílelo.

Ve 33 letech zemřel další účastník populární reality show, při které tuhne krev v žilách

Muži

Pořad mohou diváci sledovat i online a na sociálních sítích existují kromě oficiálních profilů také desítky fanouškovských profilů a skupin. Každý díl komentují youtubeři a speciální aplikaci soutěže používá více než milion fanoušků.

Hledá se krysa

Televizní soutěže se účastní deset známých nizozemských osobností, které během natáčení plní různé typy úkolů. Cílem je mezi soutěžícími rozpoznat toho, kdo hru tajně sabotuje, kdo je tedy „krysa“ či zrádce. Do soutěže je prostřednictvím aplikace aktivně zapojena i veřejnost a fanoušci mohou každý týden prostřednictvím aplikace hlasovat pro svého podezřelého.

88? To umřel táta. Kontroverzní tetování hatí populární reality show

Koktejl

Tvůrci, kteří obvykle natáčejí ve vzdálených destinacích, si na základě dobré epidemiologické situace loni v létě vybrali Českou republiku.

Při dodržování přísných hygienických norem a pravidelného testování natáčel padesátičlenný štáb na více než třiceti místech Moravy, Karlovarského, Královéhradeckého, Pardubického a Středočeského kraje. Natáčení navíc probíhalo v přísném utajení, protože vyhlášení soutěžní destinace provází v Nizozemsku mimořádný zájem médií.

Za vysokou sledovaností zřejmě stojí i fakt, že premiéra desetidílného pořadu přišla v okamžiku, kdy se Nizozemsko nachází v lockdownu a lidé častěji sledují televizi a jsou aktivnější na internetu.

Česká republika by mohla v budoucnu z dobrých čísel těžit. Například po natáčení v Gruzii zaznamenali v zemi meziroční nárůst nizozemských turistů o 56 procent. Letos však pochopitelně bude záležet také na vývoji epidemiologické situace.

Reklama

Výběr článků

Načítám