Hlavní obsah

Krvavý seriál útočí na rekord, tisíce lidí chtějí hrát o přežití i ve skutečnosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jihokorejský seriál Hra na oliheň (Squid Game) v posledních dnech doslova bourá Netflix a z krvavé podívané plné napětí se stává horký kandidát na to, aby se stala nejsledovanějším seriálem v historii této streamovací služby. Tisíce lidí dokonce chtějí hru o přežití, která je hlavní pointou seriálu, hrát i ve skutečnosti. A kupodivu všichni volají na stejné telefonní číslo.

Trailer Squid Game (2021)Video: Netflix

 
Článek

Poznámka na úvod: Upozorňujeme, že některé informace v článku mohou prozradit část děje seriálu!

A teď k devítidílnému seriálu, který se stal na Netflixu prakticky ihned hitem. Premiéru měl 17. září a během pouhých čtyř dní se stal jedničkou ve Spojených státech. Akční thriller vtahuje diváka na ostrov, kde v utajeném komplexu stovky lidí žijících „na okraji společnosti” soutěží v přepočtu o stovky milionů korun. Musí však úspěšně projít celkem šesti dětskými hrami. V případě neúspěchu je čeká vyřazení, což znamená krutou a bolestivou smrt.

Kdo by chtěl dobrovolně soutěžit o vlastní život? Zadlužení Korejci si uvědomí, že výhra ve výši zhruba 45 miliard wonů (830 milionů korun) by mohla být cestou ze začarovaného kruhu lichvářů a vymahačů. Stačí přitom zavolat na číslo uvedené na vizitce, kterou rozdává podivný „kravaťák” v metru, a držet se „jednoduchých” pokynů tajemného pořadatele.

Foto: Profimedia.cz

O přežití soutěží stovky lidí.

Jihokorejští tvůrci zřejmě nedomysleli, nebo naopak velmi rafinovaně promysleli, že seriál se může propagovat i jednou netradiční cestou.

Na vizitce, kterou jeden z hlavních hrdinů seriálu v metru dostane, je totiž uvedeno skutečné číslo. To podle všeho vlastní jistý korejský podnikatel, kterému nyní denně volají tisíce lidí, někteří z nich by se dokonce chtěli fiktivní hry zúčastnit i ve skutečnosti. Tuto zprávu zaslechl i korejský politik Huh Kyung-young, který muži z provincie Kjonggi nabídl 100 milionů wonů (1,8 milionu korun), pokud mu číslo prodá.

Samotného politika označil deník South China Morning Post (SCMP) za výstředního. Je známý svými předvolebními sliby, kdy neváhá slíbit 100 milionů wonů každému dospělému v zemi. Není tak zatím jasné, zda svoji nabídku 71letý předseda Demokratické republikánské strany myslel vážně.

Nejmenovaný nešťastník, kterému v jednom kuse zvoní telefon, se údajně svého čísla vzdát nechce vzhledem k tomu, že ho používá v rámci podnikání. O vyřešení problému už podle SCMP jedná také společnost Siren Pictures, která seriál produkovala.

Foto: IMDb.com

Hodnocení seriálu ze serveru Internet Movie Database

Seriál mezitím sbírá popularitu po celém světě. Vedení Netflixu se dokonce nechalo slyšet, že je velmi pravděpodobné, že Hra na oliheň se stane vůbec nejsledovanějším seriálem v dějinách společnosti. Doposud vede americký seriál Bridgertonovi, který si na celém světě pustilo 82 milionů domácností.

„Už teď víme, že se jedná o nejpopulárnější cizojazyčný seriál v naší historii. Navíc má Hra na oliheň velmi dobrou šanci dostat se až na absolutní vrchol. Venku je teprve několik dní,” uvedl v pondělí výkonný ředitel Netflixu Ted Sarandos.

Oblíbenost seriálu v České republice je zřejmá i z diváckého hodnocení v rámci Česko-slovenské filmové databáze, kde se seriál pyšní hodnocením 87 %.

Anketa

Viděli jste Hru na oliheň?
Ano
46,1 %
Ne, ale chystám se
25,1 %
Ne a nemám to v plánu
28,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 21991 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám