Hlavní obsah

Bezdomovec odevzdal nalezený batoh se statisíci, lidé mu dali dva milióny

Novinky, vps

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký bezdomovec našel batoh s desítkami tisíc dolarů a cestovními šeky. Nenechal si jej, nález nahlásil s tím, že by si peníze nemohl nechat, protože nejsou jeho. Náhodný čtenář, který si o jeho činu přečetl, pro něj založil sbírku, do které posléze přišel téměř trojnásobek sumy, která byla v batohu. Ne, to není hollywoodské sci-fi, ale autentický příběh z Bostonu.

Foto: Tomáš Holý, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Glen James našel o minulém víkendu batoh s 2400 dolary v hotovosti a 39 500 dolary v cestovních šecích (celkem asi 800 tisíc korun), cestovním pasem a dalšími osobními dokumenty.

O tom, že by si peníze ponechal, vůbec nepřemýšlel. Zastavil policejní hlídku a batoh jí odevzdal. Je bezdomovcem, a tak policii sdělil jen své jméno a adresu útulku pro lidi bez domova, kde přespává. Policistům se zakrátko podařilo najít čínského majitele ztraceného batohu a vrátit mu ho, informoval server listu The Boston Herald.

Nakonec získal milióny

Poctivost se americkému bezdomovci bohatě vyplatila a jeho neutěšivá životní situace se může rychle změnit. Zprávu o jeho činu si totiž přečetl jistý Ethan Whittington ze státu Virginie a založil v jeho prospěch on-line sbírku, pomocí níž se během pár dní podařilo vybrat 110 tisíc dolarů (2,1 miliónu korun), tedy mnohem víc, než se nacházelo v nalezeném batohu.

„Skutečnost, že v jeho situaci, kdy je bez domova, udělal tohle, mi vyrazila dech,“ citovala agentura AP Whittingtona, který byl nadšen částkou, jakou se podařilo vybrat. „Dalo mi to hodně naděje. Není to jen o ocenění úžasného chlapíka, je to zpráva pro celou Ameriku. Pokud se dáme dohromady a budeme společně o něco usilovat, tak se to může podařit,“ dodal.

Whittington teď plánuje setkání s mužem z Bostonu, na kterém mu předá peníze.

Reklama, která vás chytne za srdce

Není to jediná zpráva o konání dobra, která v posledních dnech světovými médii prošla. Reklamu thajského poskytovatele mobilních služeb TrueMove viděly během několika málo dnů milióny lidí, které se shodují na tom, že je důležité věřit v to, že svět tímto způsobem může fungovat. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám