Neortodoxní způsob, jak přinést městu nějaké finance, nyní čeká na schválení u japonské vlády. V dnešní době už není nic neobvyklého, když velké sportovní arény převezmou jména svých sponzorů. Kdyby však návrh prošel, Izumi-Sano by bylo podle deníku Daily Telegraph prvním městem v Japonsku, které by "prodalo" své jméno.

„Jsme připraveni využít jakýchkoli možných prostředků, abychom vyřešili vážnou finanční krizi. Vzhledem k tomu, že k našemu městu náleží letiště Kansai, věříme, že budou mít společnosti zájem na podobném šíření svého jména po celém světě,“ uvedl pro japonský deník Yomiuri vysoce postavený člen městské rady.

Velké plány zhatila krize

Izumi-Sano má přes 100 000 obyvatel a leží jižně od třetího největšího města v Japonsku. Sídlí v něm centrála nových aerolinek Peach Aviation, dále 256 metrů vysoká budova Rinku Gate Tower, která je druhou největší stavbou v zemi, a také kampus univerzity v Ósace.

V souvislosti s otevřením "plovoucího" letiště Kansai v roce 1994 se městské orgány pustily do rozšiřování svých zařízení v naději, že letiště přitáhne do regionu velké množství firem. Globální propad však tyto ambice pozastavil, stejně jako zmrazil růst daňových výnosů.

Reklama i na uniformách metařů

V posledních fiskálních obdobích město podporovala vláda. Ta však musela zavést drastická opatření. Nyní proto navrhuje, že už v období mezi červnem a listopadem přijme žádosti domácích i zahraničních společností na pojmenování města. Firmy budou muset ve svých žádostech blíže specifikovat, kolik jsou ochotny za kontrakt dlouhý jeden rok až pět let zaplatit.

Město dále přislíbilo, že nechá podle sponzorů také přejmenovat radnici, stejně jako vybrané silnice v obci. Společnosti dokonce budou moci umístit reklamu i na uniformy zaměstnanců obecního úřadu, včetně knihovníků, pouličních metařů a úředníků na radnici.