Z více než 715 tisíc vypravených vlaků osobní přepravy v Polsku dojel každý třetí do cílové stanice se zpožděním. Problémy s přesností měly dokonce až dvě třetiny expresních vlaků, přestože právě ty měly nabízet vyšší standard cestování za vyšší ceny. Jejich průměrné zpoždění překročilo 17 minut.

Přepravci svalují hlavní vinu za zpoždění vlaků na opravy železničních tratí, jejich kritici ji však vidí v nedostatečné infrastruktuře a organizaci.

Zpoždění a špatné služby odrazují cestující

„Zpožděné vlaky jsou jedním z nedostatků, které dlouhodobě trápí polské železnice. Když k tomu připočítáme nezlepšující se kvalitu služeb, výsledkem je klesající počet cestujících,“ uvedla pro deník šéfka polského úřadu pro ochranu spotřebitelů Malgorzata Krasnodebska.

Aby polské železnice dosáhly úrovně, jakou měly před 25 lety, potřebovaly by investice ve výši v přepočtu 291 miliard korun. Přitom ani obrovské prostředky, které Polsku na renovaci železničních tratí poskytla Evropská unie, nejsou dostatečně využívané. Stát navíc na udržení neefektivních spojů vynakládá ročně téměř 14 miliard korun.