Most podle agentury bude pro auta otevřen až po důkladné prohlídce. V provozu je teprve od října. Jeho stavba přišla na 2,5 miliardy rublů (téměř 1,7 miliardy korun).

Úřady byly zalarmovány minulý týden, kdy s mostem cloumala voda v řece. Její hladina se kvůli tajícímu sněhu zvedla. Most přišel o jeden z pilířů a začal se vlnit.

Řidiči uvedli, že jejich auta nadskakovala do vzduchu a oni si mysleli, že je zemětřesení. Některé vozy skončily v opačném jízdním pruhu, což způsobilo dopravní zmatek. Výkyvy mostní konstrukce podle očitých svědků dosahovaly až jednoho metru.

Zemětřesení to prý nebylo

Viditelné stopy poškození na mostě nejsou a stavbaři a projektanti se podle agentury Interfax zapřísahají, že na jejich straně vina není. Verzi volgogradských stavbařů, že za neobvyklé chování stavby může zemětřesení, označují experti za nepravděpodobnou. Ani síla a směr větru prý nemohou být příčinou.

"I kdyby to byla epizoda, která se může stát jednou za sto let, musíme přimět projektanty, aby s tím něco udělali," řekl novinářům náměstek volgogradského gubernátora Igor Pikalov. "Upřímně řečeno, o takové atrakce nestojíme."

Volgogradská radnice varuje před panikou, nicméně zastavila nejen provoz na mostě, ale i říční dopravu pod ním. Prezident Medveděv, znepokojen kritickou reakcí ruských médií, dnes pověřil generální prokuraturu, aby nechala zkontrolovat projekt mostu a postup jeho výstavby.

Most, jehož první sedmikilometrový úsek byl uveden do provozu loni v říjnu, se staví 13 let a jeho stavba přijde na 12 miliard rublů (téměř osm miliard korun). Po dokončení má být s 29 833 metry nejdelším mostem v Evropě.