"Na jednom z našich telefonních čísel naběhl 7. května v průběhu dvou hodin účet za SMS zprávy v hodnotě přes 520 eur,“ říká Marta Kozárová.

Manželé se v první chvíli domnívali, že SIM kartu někdo z alarmu ukradl a použil ji. "Prohlédli jsme alarm a vše bylo v pořádku, nic nechybělo. Je zabalený tak, jak nám ho před dvěma lety namontovali,“ dodala Kozárová.

SIM karta v alarmu je nastavena tak, že může odpovědět pouze na čtyři telefonní čísla, které má v paměti. Může tak oznámit, kdyby se s traktorem nebo s alarmem něco dělo. Manželé účet reklamovali u mobilního operátora, který upozornil, že SIM karta je určena na telefonování a posílání SMS zpráv, nikoliv do alarmu.

"Věřím, že případ vyřešíme ke spokojenosti zákazníků,“ uvedl mobilního operátora Richard Fides.

Firma, která alarm montovala, vinu odmítá. "Chyba zařízení to určitě nebyla. Zařízení nemůže odpovědět na SMS z telefonu, který nemá uložený v paměti. S něčím takovým jsem se ještě nepotkal. Asi se zbláznil nějaký operační systém,“ reagoval pracovník firmy.