"Zmodernizovat nádraží, nakoupit a uvést do provozu vlaky s evropskými standardy je běh na delší trať. Ale usmát se, být vlídný, ochotný a vstřícný vůči zákazníkům, to je změna, kterou lze udělat hned," prohlásil generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Tváře firma využije k prezentaci společnosti a cestující je tak uvidí třeba na reklamních plakátech. "Přihlásila jsem se sama ze zvědavosti," prohlásila Tvář sympatie pro letošní rok Hejdová, která na železnici pracuje už osm let.

Finalisty soutěže v mužské a ženské kategorii vybrali přímo cestující. Byli mezi nimi například vlakvedoucí, pokladní, výpravčí, programátoři, systémoví inženýři nebo stevardi z lůžkových vozů. Do soutěže se přitom zaměstnanci ČD hlásili sami. Definitivní vítěze oznámila v sobotu večer v Národním domě na pražských Vinohradech odborná porota. Soutěžící přitom museli obstát třeba při módní přehlídce a odpovídat na otázky moderátorů.

Vítězové soutěže dostali ceny - poukazy na nákup oblečení nebo spotřební elektroniku. Za propůjčení tváře na reklamní plakáty ale nejsou nijak zvlášť odměňováni. Například odměnou pro loňské vítěze byla možnost cestovat se zpěvákem Karlem Gottem vlakem do Vídně.