Hlavní obsah

V e-shopech nakupujeme nejvíc během pracovní doby

Novinky, kil

Téměř polovina nákupů v e-shopech (48 %) se odehraje mezi 9. a 15. hodinou, tedy přesně v době, kdy je většina lidí v práci. Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal, přesto muži utratí v on-line obchodech více.

Foto: Profimedia.cz

Téměř polovinu přístupů do on-line obchodů se realizuje právě z mobilních zařízení.

Článek

Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin, přesto téměř polovina nákupů se uskuteční během pracovní doby, nejvíce jich e-shopy zaregistrují od 10 do 12 hodin. Po odpoledním poklesu se další vlna nákupů vzedme večer, kolem jednadvacáté hodiny.

V kancelářích je pře obědem klid

„Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je předobědní doba ideální pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“ připomíná Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a dodává:

Nejvíce přístupů přes mobilní zařízení

„Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.”

Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal

Průměrná hodnota jedné objednávky se pohybuje kolem 1600 Kč. Nákupům už nevévodí muži, jak tomu bývalo dříve, poměr sil se vyrovnal. „Je to dáno tím, že internet se stal součástí všedního dne a také rozšířením internetového prodeje potravin, který ženám ulehčuje práci. U starších generací ale stále převládají muži, coby technicky zdatnější,“ doplňuje Miroslav Uďan.

Může se vám hodit na službě Firmy.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám