Hlavní obsah

Správa železnic propustí na pět stovek zaměstnanců

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Státní podnik Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) propustí do konce letošního roku zhruba 500 zaměstnanců. Potvrdil to mluvčí podniku Pavel Halla. Odbory nesouhlasí především s propouštěním těch pracovníků, na které se nevztahuje vládní sociální program.

Foto: Lenka Hloušková, Právo

Ze Správy železnic má odejít až pět set zaměstnanců.

Článek

Asi 100 zaměstnanců opustí ředitelství podniku, i když podle Hally má velká část z těchto lidí nárok na odchod do důchodu. Zbylých 400 zaměstnanců odejde z provozu, jde například o údržbáře, mazače nebo traťové zámečníky. Správa nyní zaměstnává zhruba 10 300 lidí. Počet zaměstnanců se prudce zvýšil loni v polovině roku, kdy SŽDC převzala od Českých drah péči o koleje a 10 000 pracovníků.

Právě České dráhy podle Hally mohou za současný přebytek zaměstnanců. "Řešíme to po Českých drahách, které to měly uspořádáno nesystémově," uvedl Halla. Správě prý jde o sjednocení organizace krajských poboček, z nichž některé mají více lidí než potřebují.

Odbory se bouří

Šéf Odborového sdružení železničářů v SŽDC Adolf Hradílek se k propouštění kvůli pracovnímu zaneprázdnění nemohl vyjádřit. Napsal však dopis řediteli železniční správy Janu Komárkovi, jehož část otiskl odborářský věstník Obzor. "Podnikový výbor OSŽ nesouhlasí s ukončováním pracovních poměrů se zaměstnanci, kteří nesplňují podmínky pro využití doprovodného sociálního programu nebo se zaměstnanci, jejichž výkon práce má vliv na bezpečnost a plynulost železniční dopravy," píše se v dopise.

Podle Hally bezpečnost ohrožena není, propouštění lidí bez sociálního programu se prý nelze zcela vyhnout. Současný sociální program schválila vláda v roce 2007, když pro propuštěné železničáře vyčlenila téměř 700 miliónů korun. Odchodné se však odvíjí například od počtu odpracovaných let; záleží také na tom, zda je dotyčný samoživitel či zda má nemoc z povolání.

Podle některých odborářů by se celou situací v SŽDC měl zabývat ministr dopravy.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám