Hlavní obsah

Společensky odpovědných firem přibývá

Právo, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společenská odpovědnost firem neboli Corporate Social Responsibility (CSR), která spočívá v dobrovolném zohlednění sociálních a ekologických ohledů ve firemní praxi, není již doménou nadnárodních korporací. Českých firem vyznávajících princip společenské odpovědnosti dnes působí na našem trhu kolem 70 %.

Foto: Profimedia.cz

Firemní školka se postará o děti během pracovní směny a rodiče mohou v klidu pracovat.

Článek

Stále více lidí, zejména mladší ročníky, se snaží vyvážit své pracovní vytížení s osobním životem. Firmy, které to umožňují, jsou tak velmi žádané. Samozřejmě možnost práce z domova, tzv. home office, může využívat za předpokladu vstřícnosti ze strany zaměstnavatele jen malé procento populace. Týká se to většinou profesí marketingu, IT, médií nebo překladatelských služeb. Řešením pro ty ostatní mohou být v případě osvíceného zaměstnavatele firemní školky. Přitom se nemusí jednat jen o firmy sídlící ve velkých městech, ale i o podniky působící v malé obci.

Firemní školka

„Jako největší regionální zaměstnavatel zajišťujeme práci celým rodinám z blízkého i dalekého okolí. Bohužel se ukázalo, že státní předškolní zařízení nevyhovuje svojí provozní dobou časovým požadavkům zaměstnanců a většina rodin má ještě pracující prarodiče. Rozhodli jsme se proto zřídit firemní školku,“ říká Alena Jindráková, marketingová manažerka společnosti Blanář nábytek, která sídlí v moravských Brumovicích.

Tamní firemní školka kopíruje pracovní dobu jednotlivých směn a rodiče přispívají pouze na stravování. O děti a jejich program, ať už se jedná o výuku angličtiny, plavání, lyžařský kurz, nebo různé výlety, je tak postaráno a rodiče mohou v klidu pracovat.

Osobní rozvoj a praxe

Důležitým aspektem konkurenceschopnosti pracovní síly je vzdělání a není výjimkou, že pro zaměstnance hraje roli při přijímacím pohovoru nejen finanční ohodnocení, ale i možnost dalšího profesního růstu. Někteří zaměstnavatelé, jako například společnost Bohemia Cargo, která je poskytovatelem logistických služeb, jsou si toho vědomi a snaží se podpořit vzdělávání svých zaměstnanců.

„Organizujeme pravidelné vzdělávací cykly a zároveň poskytujeme možnost individuálního vzdělávání zaměstnancům podle jejich rozhodnutí a výběru, které financujeme. Spolupracujeme také se střední průmyslovou školou, jejímž studentům umožňujeme na základě smlouvy u nás praxi,“ říká Jiří Šindler, obchodní ředitel Bohemia Cargo.

Finance v nouzi

Existuje řada projektů, jejichž fungování je odkázáno na pomoc soukromého sektoru. V těchto případech pomáhají finance firemních dárců.

„Dlouhodobě podporujeme tři dětské domovy, kterým pomáháme financovat kromě běžného provozu i volnočasové aktivity dětí. Významnou součástí charitativních aktivit je pomoc zdravotně a mentálně postiženým dětem a dětem, které osiřely a přišly o rodiče v důsledku autonehody. Do pomoci potřebným se zapojují i samotní zaměstnanci, kteří si sami volí projekt, na který budou jejich finanční prostředky, které Cetelem následně zdvojnásobí, věnovány. Loni se tak podařilo například vybavit dětské infekční oddělení v Nemocnici na Bulovce,“ uvádí Barbora Minksová, mluvčí společnosti Cetelem. Firmy darují peněžní prostředky nejraději oslabeným skupinám, jako jsou děti, senioři či osoby s hendikepem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám