Podle údajů agentury Promoteri.eu udělali dobře ti zaměstnavatelé, kteří začali hledat posily na sezónní práce či náhrady za kolegy na dovolených již v minulých měsících. Mohli si totiž z došlých nabídek vybrat ty nejvhodnější kandidáty – kteří se často do firem hlásí sami – a připravit je s předstihem na výkon práce.

S počátkem prázdnin však mají čím dál větší problém vybrat spolehlivé lidi. „Největším problémem, který jsme zaznamenali, je ochota pracovat. Existují lidé, kteří se práce nebojí, ale je jich málo. Nabídka brigád na letní měsíce letos vystřelila o několik desítek procent na nový rekord a trh není schopen ji uspokojit,“ popisuje situaci na trhu práce Vít Krčmář, jednatel zmíněné agentury.

Může se hodit školení

Firmy si dobře uvědomují, že není brigádník jako brigádník a že ten špatný je může stát i stovky tisíc korun v obratu. Proto věnují jejich výběru stále větší péči. Nejčastěji pak poptávají takové, kteří jsou nejen spolehliví, ale také již prošli obecným školením, jež některé agentury pořádají.

Agentury tímto způsobem zjistí, na které pozice se brigádníci hodí či jaká práce by je uspokojovala, a poskytnou jim buď základní, nebo rovnou odborné školení určené pro danou pozici.

„Jakmile firmy poptají konkrétní pracovní sily, podíváme se do naší databáze, kde máme k dispozici přes 12 tisíc uchazečů, a vybereme jim ty nejvhodnější. Na základě požadavků pak provedeme jejich finální zaškolení a výsledkem je člověk, který je schopen stát se plnohodnotnou náhradou v týmu,“ dodává Krčmář.

Z uvedených faktů tedy jasně vyplývá, proč není problém najít si brigádu i během července. „Hlavně mladé brigádníky by mohlo zajímat, že kupříkladu pozice číšník/servírka a recepční představují dobře dostupnou příležitost letního přivýdělku. Naopak starší lidé, zejména dámy, často využívají velkého množství nabídek na pozici uklízečky,“ uvedla k tomu nedávno Lenka Černá, výkonná ředitelka inzertního webu a novin Annonce. [celá zpráva]