Hlavní obsah

Studenti vysokých škol mají v oblasti manažerských pozic vysoké ambice

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká manažerská asociace (ČMA) se zabývá i mladou generací a aspekty jejího fungování v rámci manažerského a firemního prostředí. Na konci roku 2016 nechal Klub mladých manažerů ČMA zpracovat výzkum, který měl zjistit, jak vysokoškolští studenti vnímají své manažerské schopnosti, jaké mají představy o svém budoucím povolání a jak vnímají ideálního manažera. Větší část respondentů ve své předpoklady k vedení týmu věří.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Výsledky ukazují, že vysokoškolští studenti, především ekonomických oborů, mají v oblasti vedení a manažerských pozic velké ambice.

Vedení lidí baví většinu

Šest z 10 studentů věří, že mají předpoklady k vedení týmu. Vedení lidí baví celých 79 procent studentů, pro jednu pětinu dotazovaných je pozice lídra naprosto přirozená.

Sebevědomější ohledně předpokladů k výkonu manažerské práce jsou muži. Zatímco 32 procent z nich odpovědělo na otázku, zda mají vhodné předpoklady k výkonu manažerské práce „rozhodně ano“, u žen uvedlo stejně přesvědčivou odpověď pouze devět procent.

„Mezi pozitivní náhledy na studentské manažerské zkušenosti patří poznatek, že drtivá většina studentů (84 procent) považuje vedoucí roli za přirozenou součást svých budoucích pracovních povinností,“ vyjádřil se k výzkumu Václav Liška, bývalý předseda Klubu mladých manažerů ČMA a vedoucí Katedry společenských věd ČVUT.

Absence reálné zkušenosti

Zkušenosti s vedením lidí získávají studenti nejčastěji v rámci školních projektů, volnočasovými aktivitami nebo vlastní iniciativou. Přesto téměř dvě třetiny dotázaných uvedly, že považují své zkušenosti s vedením za nedostatečné.

S prací ve vystudovaném oboru počítá 84 procent studentů

Nejvíce studentům dle jejich odpovědí chybí reálná zkušenost a praxe. Za největší výzvu v oblasti vedení lidí považují schopnost koordinovat tým a umět motivovat a inspirovat ostatní.

Základem je zodpovědnost

Podle studentů by úspěšný manažer měl být především zodpovědný, komunikativní, spolehlivý a schopný koordinovat práci. Zčásti se takovým člověkem narodí, ale zčásti musí své schopnosti nabýt učením.

„Potěšilo mě zjištění, že nejdůležitější vlastností manažerů je podle respondentů zodpovědnost, což je klíčový předpoklad udržitelnosti našeho konání,“ doplnil Josef Taušer, děkan Fakulty mezinárodních vztahů VŠE.

Z dotazovaných studentů celých 76 procent při studiu pracuje, z toho 22 procent zcela v oboru, 45 procent částečně v oboru. Ke konkretizaci představy o budoucím povolání u nich dochází především po 26. roce života. S prací ve vystudovaném oboru počítá 84 procent mladých lidí.

Výsledky výzkumu také prozrazují silně pozitivní naladění mladé generace.

Data sbírala a vyhodnotila agentura Ipsos, členská firma ČMA. Na strukturované dotazníky odpovědělo 393 studentů vysokých škol, především ekonomického zaměření. Téměř všichni studují prezenční studium na státní vysoké škole.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám