„Zaměstnavatelé si uvědomují, že přerušení studia jazyků není metodicky vhodné. Dlouhodobý výpadek ve výuce snadno zaměstnance zbrzdí, a to až o 30 procent od naplánovaných cílů a posunu,“ uvedla Martina Šmídová, ředitelka Caledonian School.

Její lektoři odučili v průběhu prázdnin téměř 40 tisíc výukových hodin. Vzhledem k tomu, že v letních měsících má přes 60 procent Čechů maximálně týdenní dovolenou, připravila škola pro skupinovou výuku udržovací program, kdy si studenti jazyk fixují a udržují se v komunikaci. V případě individuální výuky se po krátkodobé dovolené plynule naváže.

Celozávodní dovolená

CC škola jazyků má ohledně své firemní výuky spíše opačnou zkušenost. „Přes léto je výuka skutečně výrazně utlumena, a to jak u velkoobjemových zakázek, tak u malých firem,“ řekla Novinkám metodička a jednatelka českobudějovické školy Dana Štefková.

Je to podle ní také z důvodů provozních. „Velké závody mají často na několik týdnů celozávodní dovolenou a odstávku, tedy podnik zcela uzavřou. I v rámci střídání normálních dovolených je těžké organizačně podchytit skupinové kurzy, byly by tam velké absence,“ vysvětlila.

Spíše intenzivní individuální výuka

„Dlouhá pauza ve výuce samozřejmě úplně žádoucí není, protože je pak třeba věnovat část září na opakování,“ připouští Štefková. „Ale chápeme, že někdy se zkrátka odpočívat musí.“

Doplnila, že někteří ze zaměstnanců proto využívají letního volna k tomu, že si na jejich škole absolvují 30–50hodinové intenzivní týdenní kurzy, kdy výuka probíhá od rána do pozdního odpoledne.

„Pro nás je důležité, že si firmy i zaměstnanci uvědomují výhody, které získají tím, že pokračují ve studiu jazyka i přes léto, a to ať už se stávajícím, či novým lektorem. Většina našich studentů ohodnotila letní jazykové tréninky s novým lektorem jako efektivní a přínosné,“ dodala k tomu Šmídová.