Exkurze v různých firmách mají mladým lidem umožnit získání lepší představy o jednotlivých profesích. Pracovníci jedničky tuzemského internetu je seznámili s chodem firmy a představili jim jednotlivé pracovní profese.

Poděkování za vlastní úspěch

„S Nadací Terezy Maxové dětem jsme spojili síly v polovině loňského roku a od té doby jsme společně realizovali dvě charitativní snídaně, jejichž výtěžek dosáhl bezmála 85 000 korun a workshop usnadňující začlenění dospívajících do pracovního života. Těší nás, že máme šanci pozitivně ovlivnit jedno z nejdůležitějších rozhodnutí v životě mladých lidí. Společenská odpovědnost pro nás znamená poděkování za vlastní úspěch a prožití nových, inspirujících okamžiků. Návštěva dětí proto byla obohacující i pro nás. Na každé oddělení, které navštívily, vnesly příval energie a bezprostřednosti,“ říká Táňa Lálová, PR specialistka v Seznam.cz.

Virtuální svět skrývá i hrozby

Exkurze byla doplněna o promítání filmu „Seznam se bezpečně“, který upozorňuje na možná nebezpečí, jimž mohou být děti ve virtuálním světě vystaveny. Akce se zúčastnil i zpěvák Ben Cristovao, který je tváří stejnojmenného preventivního projektu a spolu s manažerem pro internetovou bezpečnost společnosti Seznam.cz Martinem Kožíškem šíří zásady zodpovědného chování na internetu v rámci vzdělávacích výjezdů na základních a středních školách po celé České republice

Exkurze motivují a pomáhají rozšířit obzor

Ředitelka Nadace Terezy Maxové dětem Terezie Sverdlinová exkurzi ocenila: „Děti měly možnost navštívit již několik pracovišť a vždy se setkaly se skvělým přijetím. Nejinak tomu bylo i v Seznamu, který nejen chlapcům, ale i dívkám představil nejrůznější profese i jednotlivé pracovní týmy. Ze zpětných vazeb se nám potvrzuje prospěšnost těchto praktických ukázek pro rozšíření obzoru a možností, ale i motivace zapojených dětí. Ráda bych proto všem zapojeným firmám poděkovala za čas, podporu a snahu, kterou dětem i projektu Rozjedu to! věnují. Moc si toho vážíme.“

Pomoc nalézt budoucí uplatnění

Mladí lidé z dětských domovů mají při vstupu na trh práce podstatně horší výchozí pozici než jejich vrstevníci z úplných rodin. Kromě nízkého vzdělání nemají mnohdy ani dostatečné informace a příležitosti pro získání stabilního zaměstnání. Jako reakce na tuto situaci vznikl projekt Rozjedu to! Nadace Terezy Maxové dětem ve spolupráci se Škoda Auto a.s., který dětem pomáhá najít způsob budoucího pracovního uplatnění. Individuální plán zahrnující pravidelné doučování umožní každému z dětí zlepšit prospěch a motivaci. Podpora psychologa či mentora a cílené kariérní poradenství zprostředkované proškolenými vychovateli pak umožní kvalifikovanější rozhodování o dalším studiu nebo volbě povolání.