Hlavní obsah

Do práce na kole pojedou v květnu lidé z pětadvaceti měst

Novinky, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Obyvatelé pětadvaceti českých a moravských měst šlápnou v květnu do pedálů a budou usilovat o získání některé z hodnotných cen v rámci soutěže Do práce ne kole. Firmy poskytující nejlepší podmínky zaměstnancům, kteří dojíždějí do práce na kole, se už tradičně utkají o titul cyklozaměstnavatel roku.

Foto: Petr Janiš, Právo

Cyklo designové modely byly k vidění na módní cykloprojížďce.

Článek

Soutěž Do práce na kole pořádá pražská iniciativa AutoMat ve spolupráci s koordinátory z jednotlivých měst.

Účast je jednoduchá

K zajištění účasti stačí s kolegy sestavit 2–5členný tým a zaregistrovat se do konce dubna na stránce www.dopracenakole.net. Zapsat se do soutěže je možné již od poloviny března. Vyplatí se to ale udělat co nejdřív, jelikož do konce března je startovné o víc než 20 % levnější, navíc prvních 200 registrovaných dostane ve startovním balíčku kromě trička ještě speciální sportovní sluchátka od firmy TDK.

Města zdravější pro život

„Do práce na kole není jen o sportu a zábavě s kolegy. Prvotním cílem je přispět k tomu, aby se naše města proměnila v místa příjemnější a zdravější pro život a lidé se víc zamýšleli nad tím, jaký vliv má jejich každodenní dopravní chování na životní prostředí. Letos bychom rádi na tento aspekt celé akce víc upozornili,” připomíná Lukáš Eršil, manažer kampaně ze sdružení Auto Mat.

„Bicykl je symbolem udržitelného rozvoje: jezdí na bezuhlíkovou energii, zabere málo místa, prospívá zdraví, nehlučí, je bezemisní, takže celkově přispívá ke zlepšení kvality života,” říká Michal Broža, ředitel Informačního centra OSN v Praze, které nad soutěží převzalo záštitu.

Chytrá aplikace pomůže najít nejlepší trasu

Pražští soutěžící si kromě emisní kalkulačky budou moci vyzkoušet také novou aplikaci pro chytré telefony, která ve vteřině dokáže nejen nalézt nejvhodnější cyklotrasu, ale do soutěžního systému automaticky zaznamená najeté jízdy a kilometry.

I na kole lze být elegantní

Mottem nadcházející kampaně je heslo „Do práce na kole ve vší parádě“. Upnutý cyklodres totiž zdaleka není nutnou proprietou městského cyklisty. Na kole je možné vyrazit v jakémkoli oblečení a přitom vypadat elegantně.

„Z tohoto důvodu jsme oslovili mnohé české designéry, kteří se ve své tvorbě věnují i cyklooblečení a cyklodoplňkům, a ti věnovali do soutěže některé ze svých parádních kousků,” prozrazuje Iva Nevečeřalová, koordinátorka lokálních partnerů. Cyklo designové modely byly k vidění na módní cykloprojížďce a přehlídce na tiskové konferenci kampaně.

Více informací o soutěži, registraci, kategoriích a doprovodných akcí se dozvíte na www.dopracenakole.net.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám