Kupříkladu telefonování v prostředcích hromadné dopravy nebo u lékaře považují za faux pas spíše starší lidé, mladším zase vadí telefonáty během kulturních akcí nebo brzy ráno. Špatnou zprávu pak většina Čechů bez ohledu na věk sdělí raději telefonicky, místo aby psali krátkou textovou zprávu. Vyplývá to z průzkumu, který pro virtuálního operátora SAZKAmobil provedla společnost NMS Market Research.

V čekárně u lékaře starší nevolají

Telefonovat v čekárně u lékaře považuje za nepřijatelné téměř polovina seniorů ve věku 60–75 let, ale jen čtvrtina (23 %) mladších respondentů ve věku 18–50 let. Prohřeškem je v očích starších lidí rovněž telefonování v prostředcích hromadné městské dopravy, za nepřijatelné ho označila pětina z nich. Telefonáty spolucestujících přitom vadí pouze 4 % dotázaných ze skupiny respondentů ve věku 18–50 let.

„Mladší lidé zase dbají více na to, aby své okolí nerušili během kulturních akcí. Telefon si vypíná více než polovina z nich, zatímco seniorů necelá pětina“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

Mladí před devátou  telefon neberou

Dvě třetiny respondentů ve věku 18–50 let považují za neslušné telefonování před devátou hodinou ráno, časné telefonáty ale vadí jen třetině dotazovaných seniorů. Volání po desáté hodině večerní pak považuje za přijatelné 10 % seniorů, ale jen 6 % ostatních dotazovaných. Obě skupiny respondentů se nicméně shodly, že když chtějí sdělit špatnou zprávu, raději telefonují. Přednost telefonátu před SMS dá v takovém případě 80 % seniorů a 56 % respondentů ve věku 18–50 let.