Týká se to především pracovních pozic v dopravě a logistice, gastronomii, službách, obchodu a řemeslných pracích.

Spokojený zákazník přináší peníze

„Řada zaměstnavatelů si uvědomuje, že spokojený zákazník jim přináší dlouhodobě peníze. Proto si jej váží a snaží se s ním navázat co nejlepší komunikaci. Za tu zodpovídají jednotliví zaměstnanci. Dobrým příkladem je gastronomie. Když se v restauraci potkáte s nepříjemným a neochotným číšníkem, situaci nezachrání ani kvalitní kuchyně nebo nízká cena,“ vysvětluje požadavek na příjemné vystupování Petr Langer, odborník ANNONCE na segment práce.

Zvýšené nasazení podmínkou

Dopravci a provozovatelé restaurací kromě spolehlivosti a příjemného vystupování požadují od nových zaměstnanců i časovou flexibilitu. Pracovníci ve službách by zase měli být šikovní a pečliví, po pracujících v obchodu se naopak žádá zkušenost a aktivní přístup. V obou oborech se zároveň počítá se zvýšeným nasazením, jelikož je u nich pracovitost třetí nejčastěji požadovanou vlastností.

Ve službách se cení pečlivost

U řemeslníků se zase nejvíce cení manuální zručnost a šikovnost. „Za povšimnutí stojí, že pečlivost nebyla podle analýzy spojena s řemeslnými pracemi, ale se službami. Zatímco u řemesel je preciznost pravděpodobně již automatickým předpokladem, ve službách je stále co zlepšovat. Stejně jako dobře postavená zeď vám vydrží desítky let, může i precizně odvedená služba přinášet dlouhodobý užitek. A to v podobě spokojeného a vracejícího se zákazníka,“ uzavírá Langer.