Hlavní obsah

Strašením studentů učitelé mnohdy jen snižují jejich výkony při testech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Učitelé používají k motivaci studentů různé metody. Tou nejhorší je však strašení studentů negativními důsledky špatně napsaného testu či nesložené zkoušky. Pokud učitel vyhrožuje negativními důsledky zpackaného testu či zkoušky, podají žáci mnohem horší výkon, než jsou-li podobných strašáků ušetřeni.

Foto: Profimedia.cz

Žáci, kteří byli strašeni negativními důsledky, měli horší výsledky.

Článek

„Učitelé se zoufale snaží motivovat své studenty nejrůznějšími způsoby, avšak nemusejí si plně uvědomovat, že jejich hrozby týkající se významu toho kterého testu a zkoušky mohou negativně ovlivnit následný výkon žáků,“ uvedl doktor David Putwain z Edge Hill University v anglickém hrabství Lancashire. Učitelé by se proto měli podobných prohlášení vyvarovat.

Negativní stres zhoršuje výkon

Dvouletý výzkum u čtyř stovek středoškoláků prokázal, že žáci, kteří byli strašeni negativními důsledky, měli ve srovnání s pozitivně motivovanými jedinci horší výsledky. „Sami studenti si uvědomují, že strašení ze strany učitelů působí jako distres – negativní stres, který nemotivuje, ale zhoršuje schopnost výkonu. Pozitivní forma stresu – eustres – se dostavuje při pozitivní motivaci,“ zdůraznil Putwain.

Pozitivní motivace je účinnější

„Tato zkouška je skutečně důležitá, protože většina dobře placených pracovních pozic podobný test vyžaduje, nebo pokud chcete jít na vysokou, budete muset nejprve složit tuto zkoušku,“ nabízí pozitivně motivační variantu doktor Putwain.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám