Faktem, že zaměstnanci zákazníků využívají webový přístup k mimopracovním účelům, si je jisto 61 % prodejních partnerů, dalších 28 % se domnívá, že ke zneužívání dochází. Jen necelých 11 % respondentů si je jisto či se domnívá, že u jejich zákazníků ke zneužívání nedochází.

Ztráta produktivity a únik dat

Jako největší hrozbu zneužívání pracovního webu vidí podnikový management ztrátu pracovní produktivity zaměstnanců (64 %), únik citlivých dat či přihlašovacích informací (47 %), zavlečení virů (35 %), zahlcení kapacity podnikové sítě (24 %) a právní zodpovědnost za případné porušení autorských práv zaměstnanci (15 %). Pouze 6 % respondentů nepovažuje soukromé brouzdání po pracovním internetu za hrozbu.

Sleduje to jen necelá polovina firem

I přes zmíněné obavy pouze 42 % podniků pravidelně nebo občas vyhodnocuje reporty o přístupu zaměstnanců k podnikovému webu. Téměř polovina z celkového počtu respondentů (48 %) alespoň blokuje přístup k určitým webovým stránkám a 45 % webový přístup k nepracovním účelům toleruje.

Firmy se musí chránit

„Díky raketově narůstajícímu počtu soukromých mobilních zařízení používaných v podnikových sítích a pracovních počítačů využívaných doma dochází ke stírání hranic mezi soukromým a pracovním životem,“ prohlásil Martin Říha, ředitel pro strategii ve společnosti GFI Česká republika a Slovensko.

Přestože nové technologie a nový styl práce přinášejí značný nárůst flexibility a efektivity, zároveň podle jeho slov dochází ke zvýšení rizik pro podnikové sítě. Proto se v současnosti firmy již neobejdou bez specializovaných nástrojů, které reagují na mobilní trendy a pomáhají vytvářet účinné obranné strategie podnikové bezpečnosti.