Vyplývá to z dlouhodobého průzkumu společnosti Profesia CZ ve spolupráci se společností FOCUS Marketing&Social Research.

Veletrhy jsou oblíbené pro uvolněnou atmosféru

„Na veletrzích práce mají návštěvníci možnost potkat zaměstnavatele tváří v tvář a bez stresu z pohovoru se seznámit se společností. Veletrhy práce mají dlouhou tradici na vysokých školách. V regionech lze často nalézt menší veletrhy práce u burz středních a vysokých škol. Společnosti však stále častěji zařazují všeobecné veletrhy práce do svého náborového mixu, neboť dokážou oslovit velké množství uchazečů a mohou široké veřejnosti představit svou firemní kulturu.“ uvedla Kateřina Jaroňová, projektová manažerka veletrhu práce Profesia days 2013.

„Naším cílem bylo získat nové kandidáty. Během prvního měsíce jsme dali nabídku třem kandidátům, které jsme na veletrhu práce poznali, a s dalšími jsme v jednání. Veletrh nám také posloužil jako zdroj zpětné vazby našich zákazníků.“ řekla o veletrhu práce Profesia days Radka Topinková ze společnosti Internet Mall, a.s.

Hledají se technici

Přestože je na úřadu práce registrováno 587 768 uchazečů, existují obory, kde se uchazeči hledají neustále a dlouho. Společnosti nejčastěji nabízejí práci uchazečům s technickým vzděláním všech úrovní.

V roce 2012 tvořily inzeráty z oblasti informačních technologií 25% z celkového počtu zveřejněných nabídek na pracovním portálu Profesia.cz. Významný počet pozic obsazovali personalisté také do managementu (17%), obchodu (17%), ekonomiky a financí (12%) a strojírenství (11%).

Velká poptávka po odbornících přivedla na veletrh práce Profesia days 2012 zástupce 94 vystavovatelů. Vystavovaly výrobní společnosti, obchodní řetězce, stejně jako peněžní domy či softwarové firmy hledající IT odborníky.