Společnost Regus položila tuto otázku více než 26 000 podnikatelů z více než 90 zemí světa, a odpovědí je jasné „ne“.

Hluční hosté a nedostatek soukromí

Všichni uznávají, že je skvělé si občas do kavárny zajít, chvilku pracovat, poslat pár e-mailů nebo si promluvit s kolegy. Respondenti v průzkumu ale jasně potvrdili, že kavárny se nemohou stát normálním pracovním prostředím, protože práce v nich není produktivní, bezpečná ani profesionální.

Co od práce z kavárny odrazuje, jsou především hluční hosté, kteří snižují produktivitu a ruší telefonní hovory, čímž práci samozřejmě nijak neulehčují.

Starší ročníky odsuzují kavárny jako neprofesionální prostředí pro setkávání s klienty mnohem častěji (60 %) než méně formální generace Y z poslední čtvrtiny 20. století (48 %) a je pro ně mnohem těžší se v tomto typu prostředí soustředit než pro mladší pracovníky. Naslouchání okolo sedících zvědavců je považováno za problém všemi generacemi.

Tři důvody českých podnikatel proti

České podnikatele od práce z kavárny nejčastěji odrazují tři věci: nedostatečný přístup ke kancelářskému vybavení (74 %), nízké zabezpečení dokumentů a rozhovorů (65 %) a nespolehlivé nebo pomalé připojení k internetu (61 %).

Rudd Doggen, regionální ředitel společnosti Regus pro střední a východní Evropu, k tomu uvádí: „Všichni víme, že návštěva kavárny spojená s kapučínem a připojením wi-fi se může občas hodit, nicméně jakákoli delší práce z kavárny může významně snížit produktivitu. Káva a zákusky vám prostě produktivní pracovní prostředí nezajistí.“