Mladí uchazeči o práci by proto měli zrevidovat své internetové profily ještě před tím, než začnou posílat své životopisy potenciálním zaměstnavatelům. Devadesát procent personalistů v obou zemích totiž vyhledává o uchazečích informace na jejich nezabezpečených online profilech a posuzuje podle nich vhodnost kandidáta pro danou pozici.

Průzkum varuje před bezstarostností

Vyplývá to z takzvaných Digitálních deníků, což je průzkum společnosti AVG uspořádaný mezi více než čtyřmi tisícovkami respondentů z jedenácti zemí světa.

Průzkum odhalil, že většina Britů a Američanů ve věku 18–25 let ještě nikdy neprovedla revizi svých online profilů, což může mít potenciální dopad na jejich pracovní vyhlídky. Skutečnost, že mladí lidé své online profily nespravují efektivně, potvrzuje téměř polovina dotázaných personalistů, kteří tvrdí, že tato věková skupina si neuvědomuje potřebu zodpovědného chování na internetu.

Češi si nevedou lépe

Čeští absolventi na tom nejsou o moc lépe. Podle zmíněné studie třetina českých respondentů přiznala, že nikdy neupravovala svůj profil nebo neodstranila obsah, který by jí mohl škodit při budování pracovní kariéry. Průzkum také zjistil, že 30 % českých uživatelů, kteří se na Facebooku přátelí se svými kolegy z práce, nemá nastaveno omezení, co mohou a nemohou jejich současní kolegové na sociální síti vidět.

Dopad internetu na trh se zaměstnáním ale nelze vnímat jen negativně. Více než dvě třetiny personalistů se nechaly online identitou uchazeče ovlivnit pozitivně. Téměř tři čtvrtiny z nich se pak při svém vyhledávání na internetu spoléhají na to, co o kandidátech najdou na síti LinkedIn.

Údaje na internetu nahrazují životopis

Tony Anscombe z AVG Technologies k tomu říká: „Výsledky posledního průzkumu naší společnosti ukazují, že internet a zejména sociální sítě změnily způsob, jakým personalisté přistupují k průběhu výběrového řízení. V dnešní době se stal obsah zveřejněný o uchazeči nebo uchazečem samotným ekvivalentem prvního kola pohovoru a naše online identita dnes hraje stejnou roli jako náš životopis. Proto společnost AVG vyzývá uživatele, aby měli své online soukromí pod kontrolou.“