„Jen finančně gramotný učitel může efektivně a smysluplně vzdělávat v tomto tématu své žáky. Proto vznikl Klub Rozumíme penězům, který sdružuje školy, na nichž probíhá výuka dle našeho projektu. Pro pedagogy ze zapojených škol připravujeme vzdělávací akce s aktuálními tématy ze světa financí, poskytujeme jim supervize a nové či aktualizované materiály do výuky,“ říká Stanislava Křížová, manažerka projektu.

Účastníky listopadové konference zaujal také dětský psycholog Václav Mertin se svým pohledem na problematiku kapesného a jeho roli ve finančním vzdělávání dětí.

Pravidelné kapesné klidně už od malička  

„Když chceme, aby se děti naučily hospodařit s penězi, musíme jim dávat kapesné a to nejlépe už od nejútlejšího věku. Kapesné je jako výuková pomůcka, aby se dítě naučilo s penězi manipulovat. Důležité je dávat dětem kapesné pravidelně, bez zásluhy a věkově přiměřené částky, u kterých nám nebude vadit, ani když je děti utratí i za něco, co my dospělí považujeme za blbosti,“ doporučuje Václav Mertin.

V současnosti probíhá výuka Rozumíme penězům v sedmi krajích: Středočeském, Plzeňském, Libereckém, Pardubickém, Královéhradeckém, v kraji Vysočina a v Praze. Celkem jde o 82 základních škol. V příštím roce se k nim přidají další školy ze Zlínského kraje.

Realizátorem projektu Rozumíme penězům je občanské sdružení AISIS, finančním expertem a jedním z tvůrců projektu je GE Money Bank. Cílovou skupinou jsou hlavně žáci ve věku 11 – 15 let a jejich učitelé.

Záměrem projektu je zvýšení finanční gramotnosti školáků, snaha naučit děti základům zodpovědného přístupu ke správě osobních financí. Dosud programem prošlo přes 11 000 žáků a finančními experty z banky bylo proškoleno téměř 2000 učitelů.