Hlavní obsah

Nové telekomunikační předpisy prospějí občanům i podnikatelům v celé Evropě

Novinky, Karel Kvapil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Počínaje 25. květnem získají Evropané nová práva a nové služby, pokud jde o pevné a mobilní telefonní sítě a internet.

Foto: Profimedia.cz

Nové předpisy zahrnují právo zákazníka na změnu telekomunikačního operátora beze změny telefonní čísla během jediného dne.

Článek

Do tohoto termínu mají být totiž do vnitrostátního práva zapracovány nové předpisy EU pro telekomunikace, které v odvětví podpoří hospodářskou soutěž a zajistí zákazníkům lepší služby.

Změna operátora během jednoho dne

Nové předpisy zahrnují právo zákazníka na změnu telekomunikačního operátora beze změny telefonní čísla během jediného dne, právo na srozumitelnější informace o nabízených službách a lepší ochranu osobních údajů on-line.

Větší konkurence v nabídce služeb

„Občané a podniky by měli plně využít příležitostí k získání konkurenčnějších telekomunikačních služeb, které jim tyto nové předpisy přinášejí. Učiním vše, co je v mých silách, abych jim při tom pomohla,“ uvedla místopředsedkyně Evropské komise odpovědná za digitální agendu Neelie Kroesová.

Nové předpisy kromě jiného zahrnují:

  • Možnost přejít k jinému operátorovi pevné nebo mobilní telefonní sítě během jednoho pracovního dne beze změny telefonního čísla.
  • Počáteční klientská smlouva v délce nejvýše 24 měsíců a povinnost operátora nabízet 12měsíční smlouvy, což zákazníkům umožní snazší přechod k jinému operátorovi, jestliže narazí na lepší nabídku.
  • Srozumitelnější informace o službách, které si zákazník objednává. Zákaznická smlouva musí poskytovat informace o minimální úrovni kvality služeb.

Zejména pro předplatitele připojení k internetu musí být uvedeny informace o technikách řízení internetového provozu a o jejich vlivu na kvalitu služby, jakož i o veškerých dalších omezeních - např. omezení šířky pásma, dostupné rychlosti připojení nebo „zaškrcení“ přístupu k určitým službám, jako jsou hlasové služby přes internetový protokol.

Smlouvy musí rovněž obsahovat podrobné údaje o odškodnění a náhradách pro případ, že tyto minimální úrovně nejsou dodrženy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám