Soutěžit se bude ve třech hlavních kategoriích. Kterýkoliv přihlášený projekt má navíc šanci získat investici od spolupracujících investorů, a to až do výše pěti miliónů korun.

„O vlastním podnikání uvažuje řada lidí, jen zlomek z nich však v praxi přejde od myšlenky k činu. Důvodem jsou nejčastěji obavy, že pro vlastní podnikání nemají dostatek zkušeností, znalostí, nebo počáteční kapitál. Cílem soutěže je umožnit těmto lidem získat zpětnou vazbu na své projekty a nejlepším z nich pomoci k realizaci, především zviditelněním před potenciálními investory i širokou veřejností,“ řekl Martin Kešner, zakladatel soutěže Nápad roku.

Do soutěže, jejíž letošní ročník se po svém titulárním partneru jmenuje Vodafone Nápad roku 2011, se mohou se svými projekty přihlásit jednotlivci i týmy, a to až do 10. května 2011. Součástí přihlášky podané přes stránky www.napadroku.cz musí být podnikatelský záměr, nápad na rozšíření firmy či projekt pro investory, který dosud nebyl realizován nebo je ve stádiu přípravy realizace po dobu kratší než dva roky.

Přihlášené nápady bude následně posuzovat porota složená ze zkušených podnikatelů, manažerů, investorů i zástupců médií. O úspěšnosti projektu v soutěži rozhodne především jeho proveditelnost v praxi, kvalita zpracování, originalita a potenciál dalšího růstu. V rámci finálového kola bude navíc hodnocena i osobní charakteristika osoby, která bude záměr realizovat. Šanci uspět tak bude mít každý bez ohledu na dosavadní zkušenosti s podnikáním.

„Vodafone se dlouhodobě snaží podporovat konkrétní odvážné podnikatele. Kromě soutěže Vodafone Nápad roku jsme partnerem soutěže Vodafone Firma roku a v minulosti jsme podnikatele podporovali také v soutěži Dvanáct odvážných. Nápad roku nás zaujal hlavně proto, že se do něj může přihlásit každý, kdo má zajímavý podnikatelský nápad,“ říká Monika Hovorková, viceprezidentka pro značku a komunikaci ve společnosti Vodafone, která je titulárním partnerem soutěže.