Hlavní obsah

Brano Group bude vyrábět zámky pro vozy Renault Kangoo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hradec nad Moravicí

Výrobce automobilových dílů Brano Group bude vyrábět zámky pro zadní sedačky vozů Renault Kangoo. Do závodu firmy Brano v Hradci nad Moravicí se přesune výroba ze Španělska. Roční objem dodávek má činit 120 000 kusů. V červenci mají rozjet sériovou výrobu. Informují o tom firemní noviny společnosti.

Článek

"Jedná se o vůbec první naši akci s automobilkou Renault," uvedl ve firemních novinách manažer SBU DS skupiny Brano Group Jaromír Chovanec. Firma začala vyjednávat o přesunu výroby v polovině minulého roku. Zámky sedaček pro Renault Kangoo se zatím vyrábějí v MGI ve Španělsku. Tam dokončují nutnou zásobu, která pokryje dodávky v době odstávky kvůli přemístění výroby do Hradce nad Moravicí.

"Koncem února se k nám přesunula forma pro krytku zámku a v polovině dubna dojde k přesunu všeho ostatního, montážních linek, nástrojů, přípravků, souvisejících s touto výrobou. Do začátku června musíme zvládnout testy, poté vzorování vzhledu a funkčnosti a od července půjdou sériové dodávky již od nás," uvedl Chovanec.

Renault i Alfa Romeo

Celý kontrakt je naplánován na sedm let. Brano podle firemních novin již delší dobu úspěšně spolupracuje s firmou Lear, která je přímým dodavatelem pro Renault. A právě Lear se rozhodl najít nového partnera pro zámky zadních sedaček. Brano uspělo ve výběrovém řízení. "Lear má s námi dobrou zkušenost již z minulosti. Vždyť s ním spolupracujeme na zámcích zadních sedaček pro vozy Fiat a Alfa Romeo," vysvětlil Chovanec.

Společnost Brano Group musela loni kvůli krizi propustit 400 lidí a zredukovat stav na současných 2000 zaměstnanců. Podle ředitele a majitele firmy Pavla Juříčka klesly tržby v loňském roce prakticky na polovinu. Již v roce 2008 se propadla firma do ztráty 70 miliónů korun. "Ale protože jsem vždy prosazoval politiku jakési skromnosti, nerozhazování a rozumného hospodaření, tak jsme krizi přežili. Pravda je, že krize nekončí, ještě bude pokračovat, a všichni se obávají, co přinese druhá vlna, a to zvláště v automobilovém průmyslu," uvedl ve firemních novinách Juříček.

Podle výhledu by však na tom firma mohla být letos lépe než v roce 2009. "Nejsme samozřejmě jediní, kdo přežili krizi, ale spousta firem nepřežila a jiné mají vážné problémy. Musíme se orientovat na zákazníka, na vývoj, musíme se soustředit na projektové řízení, protože náběh nových výrobků je opravdu naše slabina. Bezpochyby se musíme starat o to, aby výroba dobře jela," uvedl ve firemních novinách ředitel a majitel Brana.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám