Firmy se snaží se o co nejlepší komunikaci nabídek volných míst dovnitř firmy a zaměstnancům, kteří jim dají dobrý tip, nabízejí finanční odměny i ve výši desítek tisíc korun.

Ve srovnání s dobou před dvěma lety vzrostl počet lidí, kteří našli práci díky upozornění známého, a to o čtyři procenta, před deseti lety to bylo o deset procent méně.

Změnu zaměstnání v blízké době plánuje podle průzkumu devět procent populace starší 15 let. Mezi uživateli internetu je to však dokonce 42 procent. Hlavním zdrojem informací o pracovních příležitostech je pro 25 procent lidí denní tisk a pro 22 procent doporučení známého.

Internetovou síť využívá 18 procent populace. Pro uživatele internetu je hlavním zdrojem logicky síť, kterou využívá bezmála 80 procent respondentů. Na druhém místě byl denní tisk a za ním doporučení známých.