Provozovatelé nákupního centra Olympia na okraji Brna se ale rozhodli nabídnout ještě víc. Proto naplánovali rozšíření areálu o dalších zhruba šedesát tisíc čtverečních metrů. Pokud by se projekt uskutečnil, stala by se Olympia druhým největším nákupním centrem v České republice. 

Takovýto projekt dělá vrásky na čele nejen drobným podnikatelům v regionu, ale vystupují proti němu i občanská hnutí, jako je například sociálně ekologické Nesehnutí. 

"Plánovanou expanzí Olympia centra bude zatížena nejen dálnice D2 a silnice z Modřic, ale také dálnice D1 a vnitroměstské komunikace, po kterých se budou muset tisíce nových vozidel z Brna k Olympii dostat," popisuje Milan Štefanec z Nesehnutí. "Doprava způsobí růst znečištění ovzduší i nárůst hluku".

Nedá se přitom očekávat, že by nově vzniklé obchody nabídly nějaké nové, převratné zboží. Tudíž dojde jen k jedinému -  stávající zákazníci  zde utratí mnohem více peněz. Statistiku, kolika menších provozoven se takováto konkurence existenčním způsobem dotkne, už ale nikdo neměří.

Hypermarkety na okrajích měst mají totiž krom vysoké koncentrace nabídky zboží i další nezměrnou konkurenční výhodu - není u nich problém s parkováním. I to je  jeden z hlavních důvodů, proč lidé do velkých obchodních areálů jezdí. 

I přesto, že pokrok se nedá zastavit, posuďte sami, která představa je pro vás lákavější. Zda vize přeplněné nákupní haly, plné stovek nakupujících, s nedohledným množstvím nákupních regálů a plně profesionálním personálem ve firemních stejnokrojích, nebo poklidná návštěva malého koloniálu se smíšeným zbožím u vás v ulici. To druhé už brzy možná bohužel uvidíte jen ve filmech pro pamětníky.