Čtení z tváře se může na první pohled zdát jako "pavěda", kterou nemá smysl se zabývat. Jako by stačilo vědět pár základních pravidel a člověka bezchybně odhadnete. Na obecné pravdy se ale nelze spoléhat zcela absolutně.

Nejznámější pravidlo je zřejmě to, že člověk, jenž se vám při rozhovoru nedokáže dívat do očí, je neupřímný a má podlé úmysly. Omyl. Dotyčný se může úplně normálně stydět, může být něčím frustrovaný nebo mu třeba přímý pohled do očí zakazuje kultura jeho rodné vlasti. Stejně tak může být rozporuplné tvrzení, že člověk se založenýma rukama vůči vám zaujímá odmítavý postoj. Třeba si prostě jen udělal pohodlí.

Rovněž doporučení sledovat při rozhovoru nepřetržitě výraz vašeho obchodního partnera, abyste tak nad ním získali kontrolu, není zrovna nejlepší. Pokud totiž budete sledovat sebemenší hnutí jeho tváře, odvede to vaši pozornost od podstatných skutečností,  které jsou hlavním vašeho jednání.

Nejlépe uděláte, pokud si podobné postupy vyzkoušíte nejprve na sobě. Sedněte si před zrcadlo a vyzkoušejte si udělat několik grimas, o kterých tušíte, že je často používáte. Myslete na něco příjemného nebo naopak na věci, které vám vůbec milé nejsou. Při tom všem pozorujte výraz detailů své tváře a snažte se uvědomit si dojem, kterým můžete na své okolí působit.

Pokud se Vám povede zafixovat si toto pozorování protější osoby do podvědomí, aniž byste se na něj museli uměle soustřeďovat, může vám to při vašich obchodních jednáních skutečně pomoci. Je ale nutné brát v potaz to, že každý člověk je individualita. Podobný výraz u dvou různých lidí může tedy znamenat dvě zcela různé věci. 

Jak se u nás říkává, žádný učený z nebe nespadl - vše je jen věcí tréninku. A pokud se mu budete věnovat skutečně intenzivně, po relativně krátkém čase se můžete stát opravdovým mistrem v posuzování myšlenkových pochodů, které váš protějšek skrývá za svým výrazem tváře. 

Na paměti ale mějte i nadále to, že primární vlastností dobrého obchodníka je především umění naslouchat druhé straně.